نرم افزارحسابداری صدگان

پیش خریداران سکه مراقب باشند تا متضرر نشوند.

0 630

حسابداراپ

مدیراداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به تحولات جهانی و تجربه چند ماه اخیر، بازار طلا را دارای نوسان شدید و گاهی غیر منتظره توصیف کرد و از پیش خریداران سکه خواست با توجه به این موضوع و عرضه بیش از ۴ میلیون سکه در ماههای اینده طوری تصمیم گیری کنند تا متضرر نشوند.

.
به گزارش بینا، قربانی افزود: از مجموع حدود چهار میلیون و یکصد هزار قطعه سکه پیش فروش شده در مرحله اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سکه را پیش خریداران دریافت کردند.

.

وی گفت: هنوز یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه سکه پیش خرید شده مرحله اول تعیین تکلیف یا دریافت نشده است  که معادل حدود ۳۲ و۶ دهم درصد پیش خریداران سکه است وبقیه نیز از ابزارهای جایگزین استفاده کردند.

.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر غیر دائمی بودن روشهای جایگزین سکه های پیش فروش شده گفت : در این مرحله روش خرید سکه های پیش فروش  شده به قیمت روز در بانک ملی که یکی از روش های جایگزین دریافت سکه بود ، حذف شده است.

.

پندار سیستم

قربانی ، ششم خرداد را اخرین مهلت دریافت گواهی سپرده به جای سکه های پیش خرید شده اعلام کرد و افزود : همان گونه که پیش تر نیز اطلاع رسانی شد پیش خریداران سکه می توانند بدون در نظر داشتن موعد تحویل سکه ،برای دریافت گواهی سپرده به شعب مربوط مراجعه کنند.

.
وی این اوراق را دوساله و نرخ سود ان را ۲۴ درصد تا زمان سررسید و ۲۲ درصد پیش از سررسید اعلام واضافه کرد : سود این اوراق  از روز پیش خرید محاسبه و پرداخت می شود .

.

قربانی افزود: اوراق گواهی طلا یا پته نیز همچنان در این مرحله عرضه می شود و پیش خریدارانی که نگهداری سکه برایشان دشوار است می توانند سند یا گواهی دریافت کنند و هر زمان به سکه نیاز داشتند با ارائه ان به بانک سکه خود را دریافت کنند.

.

مدیراداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی گفت : پارسال در پنج مرحله در مجموع بیش از ۹ میلیون قطعه سکه تمام بهار آزادی ( حدود هفتاد تن ) پیش فروش شد که با احتساب استفاده از ابزارهای جایگزین، حدود پنج میلیون سکه پیش خرید شده دریافت یا از ابزارهای جایگزین استفاده شده است .

.

قربانی استقبال از ابزارهای جایگزین به ویژه گواهی سپرده با سود ۲۴ درصد را بسیار خوب توصیف و اضافه کرد : در مجموع پیش خریداران حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سکه ترجیح دادند به جای دریافت سکه از ابزارهای جایگزین استفاده کنند که در این میان ۸۸ درصد استفاده از اوراق گواهی سپرده را ترجیح دادند.

 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.