نرم افزارحسابداری صدگان

نگران رمزهای عابربانك هایتان نباشید.

0 576

حسابداراپ

كارشناس ارشد حوزه اینترنت و شبكه رایانه نگرانی مردم در زمینه رمز كارت های بانكی را بیهوده دانست و افزود: هیچ فردی به رمز حساب افراد دسترسی ندارد.

.
پیام كرباسی به ایرنا ، اظهار داشت: اقدامی كه در زمینه فاش شدن رمز كارت های بانكی صورت گرفت، به هیچ وجه هك محسوب نمی شود و دسترسی نسبت به حسابها و پول های مردم غیر مجاز و غیر ممكن است.

.
وی تصریح كرد: فردی كه در شركت طرف قرارداد با بانكها فعالیت داشته ، به دلیل اغراض شخصی یا اهداف دیگر اطلاعاتی را منتشر كرده كه حسب قانون جرایم رایانه ای مصداق هك و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات نیست و شاید مصداق خیانت در امانت برای این حركت ، مناسب تر باشد.

.
به گفته ی كرباسی، فرد یا مجموعه ای به صورت غیرمجاز وارد شبكه بانكی كشور نشده اند و هیچ كسی رمز را كشف و خارج نكرده و مردم مطمئن باشند ، هرگز نسبت به پولها و حسابهای آنها دسترسی وجود نخواهد داشت.

.
وی تاكید كرد: مجموعه هایی كه با مراكز حساس كشور چه بخش خصوصی و چه دولتی همكاری می كنند، باید یك نظام نظارتی در داخل مجموعه داشته باشند و سطح دسترسی كاركنان مشخص باشد .

.
به گفته ی این كارشناس ، حتی در شركت های خصوصی نیز نباید یك نفر به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد و به طور كلی دسته بندی دسترسی ها بر اساس پست سازمانی و اعتماد به افراد، یك ضرورت است .

پندار سیستم

.
كرباسی به اهمیت نظارت اشاره و تصریح كرد كه نظارت از سوی شركت خصوصی و همچنین بانك مركزی ضروری و مهم است.

.
وی نگرانی جامعه طی روزهای اخیر را عجیب و غیرقابل باور دانست و افزود: نبود شفافیت و اطلاع رسانی به موقع ، موجب بروز نگرانی ها و تشویش اذهان عمومی شد .

.
این كارشناس یادآور شد: با توجه به اینكه یك تعداد اعداد و ارقام و رمز در میان یكدیگر قرار گرفته است ، مردم بدانند هیچ گونه سوء استفاده ای از این رمزها برای خروج حساب هایشان وجود ندارد.

.
كرباسی گفت: با فرض اینكه سه میلیون رمز كارت بانكی هم لو رفته باشد ، مشكلی ایجاد نمی شود ، چرا كه برای دسترسی به یك حساب بانكی ، داشتن رمز كارت به تنهایی كافی نیست .

.
به گفته ی وی شبكه دریافت و پرداخت فعلی بانكی در كشور از نظر امنیت، ضریب بالایی دارد و مجهز به انواع سیستم های محافظت كننده است .

.
وی تاكید كرد كه تغییر رمز كارت ها در بازه های زمانی مشخص امری منطقی و لازم است و بهتر است كاربران هر سه ماه یكبار و حداكثر هر شش ماه یكبار رمز كارتهای خود را تغییر دهند.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.