نرم افزارحسابداری صدگان

رانندگان پرخطر حق بيمه بيشتری می‌پردازند.

0 576

حسابداراپ

رييس كميته امور فني بيمه مركزي گفت: به طور معمول مقدار حق بيمه، متناسب با ريسك تعيين مي‌شود و طبيعي است كه حق بيمه، براي تعهد پوشش ريسك خسارت ديه ۱۲۶ ميليون توماني هر وسيله نقليه در سال۱۳۹۱، با حق بيمه ريسك۶۰ ميليون توماني يا۹۰ ميليون توماني سال گذشته متفاوت باشد.

.

به گزارش روابط عمومي بيمه مركزي، غلامعلي ثبات گفت: وسايل نقليه و افرادي كه سابقه نامطلوبي در ايجاد حوادث دارند، در مقايسه با وسايل نقليه مطمئن‌تر و افرادي كه به دليل رعايت اصول ايمني و مقررات رانندگي به خود و ديگران خسارت وارد نمي‌كنند،‌ ريسك متفاوت‌تري دارند و حق بيمه آنها نيز متناسب با آن تفاوت مي‌كند. وي افزود: مقدار حق‌بيمه شخص‌ثالث وسايل نقليه بر اساس ضوابط و با توجه به عوامل مؤثر بر احتمال و شدت وقوع حوادث انواع وسايل نقليه تعيين شده است و لزوما ارتباط مستقيمي با قيمت وسيله نقليه ندارد. 

.
حتي گاهي لازم است از وسايل نقليه با قيمت پايين‌تر كه به علت امنيت كمتر سهم بيشتري در حوادث رانندگي دارند حق‌بيمه بيشتري گرفته شود. با اين وجود به دليل رعايت وضعيت معيشتي دارندگان خودروهاي ارزان‌تر (پيكان، پرايد و سپند) به اين گروه از افراد تخفيف هم داده شده است.

.

پندار سیستم

غلامعلي ثبات ادامه داد با توجه به اينكه مقدار حق‌بيمه وسيله نقليه بر اساس ريسك آنها تعيين مي‌شود طبيعي است كه از افرادي كه سابقه نامطلوب در ايجاد حوادث دارند حق بيمه بيشتري اخذ شود تا بتوان به آنهايي كه سابقه مطلوب رانندگي دارند تخفيف داد و تا حد ممكن ميزان حق‌بيمه عادلانه تعيين گردد. در همين رابطه طبق آمار يكي از عوامل فزاينده احتمال وقوع حوادث رانندگي عمر وسيله نقليه است و عدالت ايجاب مي‌كند كه از اين گونه وسايل نقليه حق‌بيمه بيشتر گرفته شود.

.
رييس كميته امور فني بيمه مركزي با اشاره به اين كه مبلغ ريالي ديه، متناسب با تغيير قيمت بازار احشام يا كالاهاي موثر در مبلغ ديه تغيير مي‌كند، اظهار كرد: در هر حال، علت اصلي افزايش سالانه حق‌بيمه رشته شخص ثالث افزايش مبلغ ريالي ديه است كه قوه محترم قضائيه آن را تعيين مي‌كند و الا، نرخ حق، بيمه شخص ثالث اتومبيل تاكنون تغييري نداشته و افزايش آن ناشي از افزايش تعهدات بيمه‌نامه‌ها بوده است.

.

وي در همين حال يادآور شد با آنكه از ابتداي سال ۱۳۹۱ مبلغ ديه ۴۰ درصد تغيير يافته است مقدار حق ‌بيمه شخص ثالث فقط ۲۵ درصد تغيير يافته و اين افزايش به دليل تخفيف عدم خسارت كه شامل اغلب وسايل نقليه مي‌شود در مورد همه وسايل نقليه به اين مقدار نخواهد بود و افراد فاقد سوابق خسارت مي‌توانند تا ۷۰درصد نسبت به حق‌بيمه پايه از تخفيف بهره‌مند گردند.

.
وي با اشاره به اينكه هر يك از شركت‌هاي بيمه و بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران از اواخر سال ۱۳۹۰ تاكنون بارها درباره زمان و نحوه مراجعه مردم براي دريافت الحاقيه افزايش پوشش بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث از طريق رسانه‌هاي همگاني اطلاع‌رساني كرده‌اند يادآور شد كه روابط عمومي بيمه مركزي هم آماده پاسخگويي به پرسش‌ها و انتقادات و مديريت بازرسي بيمه مركزي آماده دريافت و رسيدگي به شكايات از عملكرد شركت‌هاي بيمه است.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.