نرم افزارحسابداری صدگان

اقتصاد در شرایط تورم رکودی

0 573

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش شکاف بین درآمد و هزینه کارگران گفت: در حال حاضر اقتصاد در حالت تورم رکودی قرار دارد و متاسفانه در راستای اجرای سیاست های هدفمند سازی یارانه ها،کنترل بازار ارز وبازار پولی، تورم جدی ایجاد شده است که معیشت کارگران را تحت الشعاع قرار داده است.

.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: بهتر است برای جبران قدرت خرید مردم اقدام کرد واقتصاد را در حالت تثبیت شده ای قرار داد.

.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه با اجرای درست سیاست های اقتصادی تولیدو اشتغال رونق می گیرد و تورم کاهش می یابد در این باره که واحد های تولیدی توان پرداخت حقوق بالا به کارگران را ندارند اظهارداشت: در این راستا رونق اقتصادی باید افزایش یابد و در اجرای سیاست های اصل ۴۴ تلاش شود .

.

وی تصریح‌کرد:استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی سبب تسهیل در فضای کسب وکار در کشور شود وبه وضعیت واحدهای نیمه تعطیل رسیدگی شود.

پندار سیستم

.

قادری در ادامه درخصوص واردات طلا از ترکیه افزود: شاید بخشی از واردات برای پاسخگویی به تقاضای سفته بازی در بازار داخلی باشد.

.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر این که نقدینگی بهتر است به سمت تولید سوق داده شود نه بازارسفته بازی ارز و طلا در خصوص تعلل در اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز گفت: لازمه پایین نگه داشتن نرخ ارز تزریق حجم زیاد ارز به بازار است که چنین امکانی وجود ندارد و نه به صلاح است ضمن اینکه تثبیت نرخ ارز در قیمت بالا  نیز به صرفه نیست.

.

وی با بیان اینکه نرخ پایین ارز برای واردات و نرخ بالای ارز برای تقویت صادرات لازم است گفت: باید بر واردات کالا با ارز پایین نظارت شود تا با نرخ پایین آن کالا به بازار عرضه شود.

.

به گفته قادری تا زمانی که سفته بازی از بازار خارج نشود دوگانگی نرخ ارز بر بازار حاکم است.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.