نرم افزارحسابداری صدگان

عقب‌نشيني سه رقمي شاخص

0 772

حسابداراپ

در بورس تهران افت شاخص در اولين روز هفته جديد سه رقمي بود آ‌نهم در بازاري بي‌رمق كه هيچ نشاني از سنت رونق بهاري نداشت، به اين ترتيب شاخص نزديك به ۱۳۰ واحد از ارزش خود را از دست بدهد.

 .

ديروز قيمت ارز در بازار غيررسمي همچنان سير كاهشي داشت. اين اتفاق سبب شد نمادهاي صادرات‌محور در صنايع پتروشيمي و فلزات با صف فروش نيز روبه‌رو شوند. در اين بين فشار عرضه و حجم صف گسترش نفت و گاز پارسيان بيشتر بود.

 .

پندار سیستم

اين نماد نه تنها از افت نرخ ارز آسيب مي‌بيند كه با آخرين تحولات تصويب مراحل اجرايي فاز دوم قانون هدفمندكردن يارانه‌ها نيز روبه‌رو است. كميسيون تلفيق در آخرين روزهاي هفته گذشته درآمد ۶۶‌هزار‌ميليارد توماني از محل اين قانون را براي بودجه سال ۹۱ به تصويب رساند و اين مصوبه را به صحن علني مجلس فرستاد. كارشناسان بر اين باورند كه تصويب اين ميزان درآمد، دست‌كم نياز به افزايش دوبرابري قيمت بسياري از حامل‌هاي انرژي و كالاهاي اساسي دارد.

 .

رشد قيمت گاز طبيعي بر نماد پارسان با زيرمجموعه‌هاي پتروشيمي مصرف‌كننده اين خوراك موثر است. گروه پتروشيمي و پالايشگاهي همچنين با تاييد شوراي نگهبان بر مصوبه تازه نرخ خوراك اين صنعت روبه‌رو بود كه مي‌تواند اثرات شگرفي بر سودآوري نمادهاي متوقف پتروشيمي شازند و اصفهان داشته باشد. در نهيات اينكه در روزي كه گذشت ۱۲۸ميليون و ۳۶۸‌هزار و ۸۴۱ برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴۷۶‌ميليارد و ۲۸‌ميليون و ۷۳۵‌هزار ريال در ۱۶‌هزار و ۹۵۲ نوبت معاملاتي تغيير مالكيت دادند.

 .

منبع : شرق

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.