نرم افزارحسابداری صدگان

هند و چین به ‌دنبال دور زدن تحریم‌های ایران هستند.

0 532

حسابداراپ

بلومبرگ در گزارشی اذعان کرد که جمهوری خلق چین و هندوستان در نظر دارند با اتخاذ تدابیری مشترک با ایران، تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه صنایع انرژی و بخش مالی ایران را دور بزنند.

.

این پایگاه خبری نوشت: ایران و خریداران بزرگ نفت این کشور یعنی هند و چین درحال یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر ضد ایران هستند. این راه‌ها شامل توافق برای معامله نفت با ارزهای محلی و کالاهایی نظیر گندم و کالاهای مصرفی می‌شوند.

.

بنابراین گزارش، هندوستان، دومین واردکننده بزرگ نفت ایران در نظر دارد در یک بانک دولتی حسابی را با ارز روپیه باز کند تا ۴۵ درصد از بدهی‌های خود را با آن بپردازد. چین، بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران نیز به دنبال خرید نفت ایران از طریق معامله کالا به کالا است. ایران همچنین به‌دنبال آن است تا با فروش نفت به کشورهایی نظیر روسیه و پاکستان از آنان گندم دریافت کند.

.

پندار سیستم

در عین حال “کنث کاتزمن”، از سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا می‌گوید که این روش معاملاتی کالا به کالا ایران را در تثبیت ارزش ریال با مشکلاتی مواجه خواهد کرد و ایران را مجبور می‌کند مقادیر زیادی از درآمد نفتی خود را صرف کالاهای مصرفی کند.

.

در عین حال، جدا کردن ایران از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی باعث می‌شود که کانال‌های پرداختی از این پس چندان قابل نظارت نباشند. بنابراین کمتر مشخص خواهد بود که چه کسی در حال معامله با ایران است چون معاملات شفافیت خود را از دست خواهند داد.

.

این گزارش مدعی است که بزرگ‌ترین برندگان معاملات کالا به کالا با ایران، هندوستان و چین خواهند بود که دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان هستند و از این پس می‌توانند بخشی از نیازهای نفتی خود را در برابر کالاهای تولید خود و یا ارزهای بومی خود تامین کنند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.