نرم افزارحسابداری صدگان

نگاه سهامداران به مذاکرات استانبول

0 568

حسابداراپ

همه بازارها از ارز و سكه گرفته تا مسكن و بورس همه منتظر نتايج نشست استانبول هستند، بعضي‌ها با اميد و بعضي‌ها با نگراني. با اين همه در بورس تهران ظاهرا تعداد سهامداران اميدوار به كمرنگ شدن تحريم‌ها بیشتر هستند بورس تهران در هفته گذشته شاهد افزايش تقاضا براي خريد سهم و رشد چشمگير شاخص‌هاي بورس بود به طوري كه دماسنج بازار سرمايه ۴۵۷ واحد معادل۱،۷‌درصد رشد كرد.

.
به عبارت ديگر خوش‌بيني به مذاكرات گروه ۱+۵ باعث شد كه بورس تهران شاهد افزايش حجم تقاضا و رشد شاخص باشد به طوري كه با افزايش سهام شركت‌ها، شاخص بورس ۴۵۷ واحد رشد كرد و به ۲۶‌هزار و ۷۵۷ واحد رسيد. به اين ترتيب نتيجه اين مذاكرات در هفته جاري از اهميت بالايي براي بورس تهران برخوردار است و در فضاي رواني بورس تاثير‌گذار است.

.
در هفته گذشته گروه‌هاي فلزي، معدني به دليل جلسه مديران سنگ‌آهني‌با ايميدرو درباره بهره مالكانه به همراه گروه پتروشيمي از گروه‌هاي پيشرو بورس بودند و در پايان هفته نيز گروه بانكي به دليل خبر ممنوعيت برداشت از حساب بانك‌ها به گروه پيشرو بورس اضافه شدند هرچند در پايان اين هفته برخي نمادهاي پتروشيمي به منظور تعديل پيش‌بيني سود هر سهم متوقف شدند.

.
در اين دوره، صنعت فني و مهندسي از طريق تنها نماد فعال خود يعني «رتكو» بازدهي مثبت بيش از ۲۰‌درصدي را محقق كرد و پربازده‌ترين صنعت بورس شناخته شد. اما در مقابل صنعت محصولات چوبي با تحقق بازدهي منفي ۱۹،۴‌درصدي به عنوان كم‌بازده‌ترين صنعت بورس انتخاب شد كه اين ميزان بازدهي منفي نيز تنها از طريق نماد «چفيبر» به دست آمد.

پندار سیستم

.
براساس اين گزارش، طي هفته گذشته بيشترين ميزان بازدهي مثبت به سهام شركت پتروشيمي اميركبير تعلق داشت، به‌طوري‌كه «شكبير» با تحقق بازدهي مثبت نزديك به ۳۴‌درصدي پربازده‌ترين نماد بورس شد و مقام نخست اين رقابت‌ها را از آن خود كرد.

.
اين در حالي است كه شركت ايران‌خودرو بازدهي منفي نزديك به ۱۳‌درصدي را محقق كرد و عنوان كم‌بازده‌ترين نماد بورس را طي هفته جاري در اختيار گرفت.

.

منبع : بينا

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.