نرم افزارحسابداری صدگان

حذف ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی از لایحه بودجه ۹۱

0 589

حسابداراپ

در حالی که سیاست‌های کلی و قانون برنامه پنجم بر افزایش سهم درآمد مالیاتی دولت تاکید دارد، بحث ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی که در قانون بودجه سال ۹۰ به تصویب رسیده بود از لایحه بودجه ۹۱ حذف شده است.

.

حسین وکیلی معاون سازمان امور مالیاتی درباره دلیل حذف این بند مهم از لایحه بودجه ۹۱ به خبرگزاری فارس گفت: این مساله در پیشنهاد سازمان امور مالیاتی آمده بود، اما ظاهرا در مرحله بررسی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حذف شده است و هم اکنون نیز خواهان قید این بخش در لایحه بودجه ۹۱ هستند. برخی نمایندگان نیز می‌گویند به جای ماده ممنوع‌الخروجی، بند بخشودگی مالیاتی در لایحه بودجه ۹۱ ذکر شده است.

.
به گزارش فارس، در حالی لایحه بودجه ۹۱ تنها بر بخشودگی جرايم اشاره کرده است که در بند ۷۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور آمده بود:

پندار سیستم

به منظور وصول مالیات‌های مستقیم معوق و باقیمانده تجمیع عوارض، مطالبات دولتی موضوع ماده (۴۸) قانون محاسبات عمومی که منطبق با مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ قابل وصول است، از جمله احکام قوانین موضوعه حکم مواد (۱۸۶)، (۲۰۲) و (۲۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم و (۱۲۲) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، گزارش پیشرفت وصول این قبیل مطالبات را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های اقتصادی و اصل نود (۹۰) گزارش نماید.

.

بنا بر این گزارش، شمار زیادی از کارشناسان تحقق ۹۲ درصدی مالیات‌های مستقیم در سال گذشته را مرهون حکم قانون بودجه ۹۰ می‌دانند.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.