نرم افزارحسابداری صدگان

اصول اخلاقي كارگزاران پياده‌سازي مي‌شود.

0 507

حسابداراپ

فارس- دبير كل كانون كارگزاران بورس برنامه‌هاي سال ۹۱ اين كانون را تشريح كرد.
روح‌الله ميرصانعي در رابطه با مهم‌ترين برنامه‌هاي مدنظر كانون كارگزاران بورس در سال جديد اظهار كرد:‌ يكي از برنامه‌هاي ويژه‌اي كه حتما در اين سال اجرا خواهد شد، پياده‌سازي اصول اخلاقي و معيارهاي رفتاري حرفه صنعت كارگزاري است كه جاي آن در مناسبات بازار سرمايه‌گذاري كشورمان خالي است.

.

وي ادامه داد: اين برنامه بعد از تدوين و تصويب اصول اخلاقي و رفتاري صنعت كارگزاري در سال جاري ابلاغ و اجرا خواهد شد تا در مرحله بعد دوره‌هاي آموزشي براي انتقال مفاهيم به كليه كاركنان شركت‌هاي كارگزاري برگزار شود.

.
ميرصانعي افزود: ‌همچنين آموزش كاركنان و كارشناسان پذيرش شركت‌هاي كارگزاري كه دريچه ورود آحاد مردم به بازار سهام به شمار مي‌روند مدنظر است؛ زيرا اين گروه به دليل عدم نياز به هيچ گواهينامه حرفه‌اي بي‌تخصص‌ترين افراد در شركت‌هاي كارگزاري به شمار مي روند و نقش مهمي در كاهش تخلفات و جرايم شركت‌هاي كارگزاري دارند، بنابراين بعد از تعيين ضوابط آموزشي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، تاييديه‌اي براي احراز سمت اين گروه صادر خواهد شد.

پندار سیستم

.
اين مقام مسوول‌ با اشاره به انجام اصلاحاتي در تارنماي كانون كارگزاران بورس خاطرنشان كرد: در وب‌سايت كانون تمهيداتي در نظر گرفته شده تا ۴-۵ هزار اشخاص وابسته به اعضا؛ يعني كاركنان و مديران شركت‌هاي كارگزاري با كانون و با همديگر در ارتباط باشند و نياز‌هاي حرفه‌اي شان را برطرف كنند.

.
ميرصانعي ادامه داد: همچنين در شرايطي ضوابط استخدام و نقل و انتقال كاركنان شركت‌هاي كارگزاري در سال گذشته ابلاغ و پياده شده كه در سال جاري هم اين برنامه ادامه خواهد يافت تا طي آن حقوق شركت‌هاي كارگزاري يا كاركنان اجحاف نشود. در اين رابطه كميته حل اختلاف تا كنون احكام لازم‌الاجرايي را صادر كرده كه منجر به بهبود وضعيت جابه‌جايي كاركنان شده است.

.
به گفته وي، دفاع از منافع صنعت كارگزاري، ‌بررسي و حل مشكلات اين حرفه در كارگروه‌هاي مختلف و بررسي مقررات و آيين‌نامه‌هاي موجود از جمله برنامه‌هاي جاري كانون بورس در سال جاري به شمار مي‌رود.

.
ميرصانعي در ادامه اظهارات خود به آغاز رتبه‌بندي ۱۰۵ شركت‌ كارگزاري بورس اوراق بهادار و كالا از چند روز گذشته اشاره كرد و گفت: طبق دستورالعمل مصوب سازمان بورس اوراق بهادار، همه كارگزاران فعال در دو بورس اوراق بهادار و كالا مورد بررسي قرار مي‌گيرند تا رتبه‌بندي جديد آنها نهايي و اعلام شود، بنابراين عمده موارد مورد بررسي شركت‌هاي كارگزاري تاريخي بوده كه بايد در دوره يكساله گذشته معيارهايي مانند دفتر پذيرش و تالار اختصاصي رعايت مي‌شد.

.
وي ادامه داد: بنابراين براي دوره جديد رتبه‌بندي كارگزاران بورس‌ها توصيه مي‌شود هر شركت كارگزاري يك نفر را مسوول‌ رتبه‌بندي كند تا وي بعد از مطالعه و بررسي دقيق دستورالعمل‌ها و فرم‌ها و همچنين راهنمايي‌هاي موجود از جزئيات رتبه‌بندي مطلع شود؛ چرا كه برخي از شركت‌هاي كارگزاري به دليل عدم دقت در تكميل فرم‌هاي تعيين شده و همچنين ارسال مستندات و مدارك امتيازاتي را از دست داده‌اند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.