نرم افزارحسابداری صدگان

كتاب اصول حاكميت شركتي منتشر شد.

1 760

حسابداراپ

كتاب «اصول حاكميت شركتي» تاليف سازمان همكاري و توسعه اقتصادي (OECD) توسط مهسا رهبري‌خرازي ترجمه و از سوي شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس چاپ و منتشر شد. مترجم در مقدمه كتاب آورده است: «حاكميت شركتي به ساختارها و فرآيندهاي تصميم‌گيري و پاسخگويي و رفتار در صدر سازمان، اعم از دولتي، حكومتي، خصوصي، انتفاعي، غيرانتفاعي، NGO و … مي‌پردازد.

.

هدف از اعمال حاكميت شركتي، اطمينان يافتن از وجود چارچوبي است كه توازن مناسبي بين آزادي عمل مديريت و پاسخگويي و منافع ذي‌نفعان مختلف فراهم آورد. كتاب حاضر ترجمه OECD Prineiples of corporate governance است كه به معرفي و پيشنهاد عناصري مي‌پردازد كه براساس پژوهش‌هاي انجام شده در كشورهاي عضو و غيرعضو اين سازمان، زمينه‌ساز حاكميت شركتي مناسب هستند و مي‌توانند به عنوان مرجعي انعطاف‌پذير، ياري‌گر دست‌اندركاران بازار در مدل‌‌هاي مختلف ملي باشند.

پندار سیستم

.
اين كتاب در دو بخش اصول حاكميت شركتي سازمان همكاري و توسعه اقتصادي و يادداشت‌هايي بر اصول حاكميت شركتي سازمان همكاري و توسعه اقتصادي نگاشته شده كه هر بخش مشتمل بر ۶ عنوان است كه عبارتند از: تامين مبنايي براي چارچوب موثر حاكميت شركتي، حقوق سهامداران و كاركردهاي اصلي مالكيت، رفتار يكسان با سهامداران، نقش ذي‌نفعان در حاكميت شركتي، افشا و شفافيت و مسووليت‌هاي هيات مديره.

.
اصول حاكميت شركتي در ۱۰۵ صفحه با تيراژ ۱۵۰۰ نسخه از سوي شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار انتشار يافته است.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. سهیلا بابایی می گوید

    سلام
    ایا خرید اینترنتی این کتاب امکان پذیر است ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.