نرم افزارحسابداری صدگان

دستورالعمل رسیدگی به تخلفات در بازار اوراق بهادار اصلاح شد

0 994

حسابداراپ

سنا- هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل رسیدگی به تخلفات اشخاص موضوع ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار و دیگر اشخاص تحت نظارت این سازمان را اصلاح کرد. این دستورالعمل در اجرای ماده (۳۵) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، مصوب آذرماه ۱۳۸۴ و مواد (۱۷) و (۱۸) آيین‌نامه اجرایی قانون ياد شده به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

.

همچنین در اجرای بند (۵) ماده یک همان قانون و به منظور تعیین نحوه رسیدگی به تخلفات اشخاص موضوع ماده (۱۴) قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل در اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی که به تصریح ماده (۱۶) قانون ياد شده اخیر تحت عنوان اشخاص تحت نظارت نام برده شده‌اند، این دستورالعمل اصلاح شد.

.

بر اساس این دستورالعمل، هر گونه فعل یا ترک فعل اشخاص تحت نظارت که منجر به نقض قوانین و مقررات بازار سرمایه از قبیل قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل در اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبات شورا، سازمان، یا تشکل‌های خود‌انتظام شود، تخلف محسوب و متخلف طبق این دستورالعمل و سایر مقررات مربوط، به تنبیهات مقرر محکوم می‌‌شود.

.

کمیته رسیدگی به تخلفات، تشکل خود انتظام مربوطه، که در مورد بورس به استناد ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار، هیات مدیره بورس مربوطه و در مورد سایر تشکل‌های خود انتظام هیات مدیره یا شورای همان تشکل خود انتظام یا کمیته‌ای است که تشکل خود انتظام برای رسیدگی به تخلفات اعضاء تعیین كرده‌ است، هیات رسیدگی به تخلفات و هیات مدیره سازمان مراجع رسیدگی به تخلفات خواهند بود.

.

کمیته رسیدگی دارای سه عضو است که شامل

(الف) مدیر پیگیری امورتخلفات سازمان به عنوان ريیس کمیته

(ب) مدیر یا ريیس اداره مربوطه در سازمان و

(ج) نماینده تشکل خود انتظام مربوطه است.

.

ريیس کمیته براساس محتویات پرونده، مدیر مربوطه در سازمان و نماینده تشکل خود انتظام مربوطه را حسب مورد مشخص و به جلسه کمیته دعوت می‌كند. پرونده تخلفاتی براساس گزارش هر یک از معاونت‌ها، مدیریت‌ها یا ادارات سازمان یا گزارش هر یک از تشکل‌های خود انتظام در دبیرخانه کمیته تشکیل می‌شود. دبیرخانه کمیته پس از تشکیل پرونده، اقدامات لازم را برای تکمیل پرونده انجام داده و موضوع را در کمیته مطرح می‌كند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.