نرم افزارحسابداری صدگان

استقبال فعالان بورس از قرادادهاي آتي

0 602

حسابداراپ

سرپرست مدیریت  قراردادهای مشتق کالایی بورس کالای ایران گفت: قراردادهای آتی این شرکت از رونق مناسبی برخوردار بوده است به طوریکه فعالان بازار استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آورده اند.

.

به گزارش طلانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار هاي مالي ، پدرام عزیزی افزود: قراردادهای آتی بورس کالای ایران از حمایت کامل نهادهای ناظر از جمله شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار برخوردار است و این نهادها همواره بر توسعه ابزارهای نوین مالی که بورس کالا پیشتاز راه اندازی آنها است، تاکید کرده اند.

.

وی با اشاره به افزایش استقبال از قراردادهای آتی سکه در بورس کالا گفت: در روزهای جاری شاهد افزایش موقعیت های تعهدی باز کل بازار بوده ایم به طوریکه در پایان هفته گذشته تعداد موقعیت های تعهدی باز نسبت به هفته قبل از آن با حدود ۱۲ درصد رشد همراه بوده است.

.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: حجم معاملات قراردادهای آتی در نیمه دوم بهمن ۱۵ درصد بیشتر از نیمه نخست همین ماه بوده است. ضمن این که در این مدت ارزش معاملات نیز رشدی ۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

پندار سیستم

.

وی همچنین با اشاره به افزایش حد نوسان روزانه قیمتی در قراردادهای آتی گفت: با افزایش حداکثر نوسان روزانه قیمتی از ۳ درصد به ۵ درصد طی ۳ هفته گذشته، شاهد جمع شدن صف های طولانی در بازار بوده ایم و بازار از روانی بسیار خوبی برخوردار شده است.

.

عزیزی در خصوص افزایش وجه تضمین قراردادهای آتی سکه طلا گفت : بر اساس مصوبه هیات پذیرش در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا و با توجه به افزایش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال، از ابتدای هفته جاری وجه تضمین اولیه به مبلغ ۲۷ میلیون ریال تعیین شد.

.

سرپرست مدیریت قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا همچنین گفت: مطابق آخرین مصوبه هیات پذیرش، قراردادهای آتی سکه طلا تحویل فروردین و خرداد سال ۹۱ نیز از امروز راه اندازی و قابل معامله است.

.

به گفته وی، قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد و قیمت پایه آن نیز همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

 .

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.