نرم افزارحسابداری صدگان

عبور شاخص از مرز ۲۵ هزار واحدی

0 628

حسابداراپ

پس از آنکه دماسنج بازار سهام پیش از این به کانال ۲۴ هزار واحدی سقوط کرده بود، با رشد ۸۴ واحدی طی معاملات امروز توانست برای دوازدهمین بار طی سال جاری دوباره به مدار ۲۵ هزار واحدی وارد شود.

.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این روند صعودی شرکت هایی همچون فولاد خوزستان ۱۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان ۱۳ واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو هفت واحد شاخص کل را بالا بردند و بدین ترتیب بیشترین تأثیر را بر نماگر بازار سهام اعمال کردند.

.

گفتنی است بانک پاسارگاد، حفاری شمال، بانک های ملت، پارسیان و کارآفرین، حفاری شمال و در نهایت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی دیگر شرکت هایی بودند که طی معاملات روز جاری باعث رشد شاخص کل شدند.

.

پندار سیستم

شایان ذکر است نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین تنها نمادی بود که طی روز جاری بر نماگر بازار سهام اثر منفی گذاشت و آن را چهار واحد به پایین هل داد.

.

در پایان این گزارش می افزاید طی دو هفته اخیر به دلیل ورود یک شرکت جدید به بورس، شاخص کل با افزایش حجم عرضه سهم از سوی سهامداران به منظور خریداری سهام در عرضه اولیه “پارسان” وارد فاز منفی شده بود. با این حال پس از انجام این عرضه اولیه و متعادل شدن معاملات سهام این شرکت دارای ارزش روز سه هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در بازار سهام، نماگر بورس از ابتدای هفته جاری مجدد به مدار صعودی خود بازگشت و امروز نیز توانست برای دوازدهمین بار طی سال جاری به کانال ۲۵ هزار واحدی وارد شود.

.

به نظر می رسد با رونق گرفتن خرید و فروش سهام در روزهای باقیمانده تا پایان امسال، رشد شاخص های منتخب بورسی با شیبی ملایم طی روزهای آتی ادامه یابد.

 .

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.