نرم افزارحسابداری صدگان

۶ ماده اختلافی به شورای‌ عالی کار ارجاع شد.

0 643

حسابداراپ

به غیر از شش ماده مربوط به چگونگی ساماندهی قرارداد کار، اصلاح قانون با کارفرمایان نهایی و به زودی به شورای عالی کار ارایه می‌شود.

.
بهزاد کهندانی، عضو هیات‌مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به جلسات مشترک کارگران و کارفرمایان برای اصلاح قانون کار اظهار داشت: روز سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای به این منظور برگزار شد و در نهایت به غیر از ماده «۷»، «۱۷»، «۲۱»، «۲۳»‌، «۲۵» و «۲۷» بقیه قانون جمع‌بندی شد.وی ادامه داد: مواد یادشده مربوط به چگونگی ساماندهی و خاتمه قراردادهای کار است که بر سر این موضوعات اختلافات عمیقی وجود دارد.

.
کارفرمایان اعتقادی به قرارداد دایم ندارند.

عضو هیات مدیره مجمع‌ عالی نمایندگان کارگری با بیان اینکه کارفرمایان اعتقادی به قرارداد کار دایم ندارند، گفت: کارفرمایان معتقدند باید راه برای اخراج کارگر باز باشد و این حق را برای خود قائل هستند.

.
این فعال کارگری تاکید کرد: در عمل کارگران و کارفرمایان بر روی مواد اصلی که باید تفاهم می‌کردند اختلاف نظر دارند و این موضوعات در شورای عالی کار بررسی خواهد شد.

.
کهندانی در خصوص شرایط جدید تعیین حداقل مزد کارگران در پیش نویس اصلاح قانون کار دولت تصریح کرد: بند ملحوظ شده «شرایط اقتصادی» در این ماده معنای روشنی برای کارگران و کارفرمایان نداشت و بر این اساس از پیش‌نویس حذف شده است.

.
وی خاطر‌نشان کرد: در اصلاح قانون کار نباید تفاسیر مختلف و غیرشفاف وجود داشته باشد و این بند با دیگر مواد قانون کار مغایرت داشت.

پندار سیستم

.
عضو هیات‌مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری افزود: همچنین موضوع استاد و شاگردی با تفسیری که دولت ذکر کرده بود برای دیگر شرکای کار قابل قبول نبود و در حال حاضر با تفسیری شفاف تغییر کرده است.

.
به گفته این فعال کارگری، کارورز در این ماده به صورت مشخص تعریف شده و کسی است که علم را از دانشگاه کسب کرده و نیاز به مهارت عملی دارد و از نگاه کارگران و کارفرمایان استاد و شاگردی منسوخ شده است و بار علمی ندارد.

.
به زودی اصلاحیه تسلیم شورای عالی کار می‌شود.

کهندانی با اشاره به اینکه اصلاح قانون کار با کارفرمایان نهایی شده، گفت: فقط سه تشکل عالی کارگری برای ارایه گزارش نهایی و پیشنهادات در این راستا جلسه‌ای برگزار خواهند کرد و بعد از آن پیش‌نویس به شورای عالی کار ارایه می‌شود.

.

وی ادامه داد: این پیش‌نویس به احتمال زیاد در هفته جاری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال خواهد شد.

.

منبع : فارس

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.