نرم افزارحسابداری صدگان

سپرده‌های بانكی مشمول مالیات نمی‌شود.

0 691

حسابداراپ

رییس سازمان امور مالیاتی كشور گفت: سپرده‌های بانكی مردمی مشمول مالیات نخواهد شد.
«علی عسكری» در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش كه آیا برنامه‌ای برای دریافت مالیات از سپرده‌هاي بانكی وجود دارد، افزود: مالیات بر سپرده‌هاي بانكی در نظام‌هاي اقتصادی جزو مالیات بر عایدی سرمایه است.

پندار سیستم

.

به گفته وی، در نظام اقتصادی ایران هم‌اكنون مالیات بر عایدی سرمایه دریافت نمی‌شود و برنامه خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد. وی در خصوص وضعیت مالیات بر ارزش افزوده جایگاهداران CNG نیز گفت: برخی از جایگاهداران در پرداخت وجوه گازی كه به فروش رسانده بودند به شركت گاز تعلل می‌كردند كه البته این مشكل تا حدودی رفع شده است.

.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عملكرد سازمان امور مالیاتی در سال جهاد اقتصادی هم تصریح كرد: نظام مالیاتی با وجود همه مضیقه‌هایی كه كشورهای دیگر برای ایران ایجاد كرده‌اند، كاركرد مناسبی داشته و با توجه به شاخص ۲۶ درصدي رشد درآمدهای مالیاتی می‌توان نتیجه گرفت كه در فضای فعلی شاخص مقبولی به دست آمده است. وی بزرگ‌ترین اقدام سازمان امور مالیاتی در سال جهاد اقتصادی را اجرای قانون دانست و افزود: در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.

.
وی ادامه داد: نظام مالیاتی باید نیروی انسانی كارآمدی را در اختیار داشته باشد تا بتواند مطابق اقتضائات زمان، مسائل مالیاتی را رصد كند و در تشخیص و رسیدگی مالیاتی از این ظرفیت استفاده كند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.