نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش ۴۵ درصدی تعداد گزارش‌های مردودی

0 530

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور در گفت و گو با خبرنگاران از انتشار۴۳۶ مورد گزارش مقبول و کاهش۴۵درصدی تعداد گزارش‏های مردود خبر داد.

.
به گزارش شبکه‏ی اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وی گفت: در سال ۱۳۸۸ تعداد گزارش‏های مردود این سازمان ۲۳ مورد بود که در سال ۱۳۸۹ به ۱۳ مورد کاهش یافت.

.
وی هم‏چنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان حسابرسی در سال ۱۳۸۹ در کل ۴۳۶ مورد گزارش مقبول و ۵۲۴ مورد گزارش مشروط و ۱۳ مورد گزارش مردود منتشر کرده است.

.
وی درصد گزارش‏های مقبول این سازمان را ۴۳،۸ درصد از کل گزارش‏های منتشرشده اعلام کرد و افزود: ۵۲،۷ درصد از گزارش‏های منتشرشده توسط این سازمان گزارش‏های مشروط است.

.
وی گفت: بیشترین تعداد گزارش‏های مشروط مربوط به وزارتخانه‏ها و سازمان‏های دولتی است و در این بخش ۳۴۵ گزارش مشروط توسط حسابرسان این سازمان رسیدگی و منتشرشده است.

پندار سیستم

.
او در ادامه گفت: سازمان حسابرسی کشور با در اختیار داشتن ۱۶۷۰ نفر کارمند یکی از تخصصی‏ترین سازمان‏های نظارتی در کشور است، به نحوی که ۹۹ درصد شاغلین این سازمان دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط هستند.

.
مدیرعامل سازمان حسابرسی افزود: ۱۲۹۵ نفر از شاغلین در این سازمان دارای مدرک کارشناسی، ۲۰۱ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۱ نفر نیز دارای دکتری در رشته‏های مرتبط با کار تخصصی این سازمان هستند.

.
او هم‏چنین در ادامه‏ی سخنانش از بهبود ۷۶،۴ درصدی در تعداد گزارش‏های صادره توسط سازمان حسابرسی در سال ۱۳۸۹ خبر داد و افزود: حجم فعالیت‏های سازمان حسابرسی با توجه به فعالیت شرکت‏ها و مؤسسات دولتی طی دو دهه‏ی گذشته افزایش یافته است، به نحوی که در سال ۱۳۶۶ حجم دارایی‏های شرکت‏های مورد رسیدگی نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال بود اما در سال ۱۳۸۹ به بیش از ۸ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

.
مدیرعامل سازمان حسابرسی هم‏چنین از افزایش ۱۴۱۷ درصدی در حجم هزینه‏های شرکت‏های مورد رسیدگی خبر داد و در این‏باره گفت: حجم هزینه‏های شرکت‏های مورد رسیدگی توسط این سازمان در بدو تأسیس در سال ۱۳۶۶ در حدود ۳ هزار میلیارد ریال بود، در حالی‏که اکنون این شاخص به رقم ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

.
او در بخش دیگری از سخنانش رعایت استانداردهای حسابرسی را یکی از کارآمدترین روش‏ها برای جلوگیری از فساد در نظام اقتصادی و اداری برشمرد و در این خصوص گفت: تهیه و تدوین استانداردهای حسابداری و حسابرسی و تأکید بر اجرا و کنترل اجرای آن‏ها و هم‏چنین صدور گزارش توسط حسابرس و بازرس قانونی از جمله مهم‏ترین کارهایی است که در خصوص جلوگیری از بروز و یا تشخیص فساد در فرآیندهای مالی دستگاه‏ها صورت می‏گیرد.

.
شبکه‌ی اخبار اقتصادی و دارایی ایران

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.