نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات‌های سنگین؛ جریمه معاملات صوری مسکن

0 575

حسابداراپ

رئیس‌سازمان امور مالیاتی کشور گفت:در صورتی که صاحبان املاک برای فرار از مالیات به صورت صوری معامله کنند ملزم به پرداخت مالیات‌های سنگین می شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای عسگری در نشست مطبوعاتی درباره مالیات بخش مسکن در پیش‌نویس قانون مالیات‌ها افزود: با اجرای این طرح از نقل و انتقال‌های صوری جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین گفت:از معاملات مکرر مسکن ، مالیات اخذ خواهد شد.

رئیس‌سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در لایحه جدید، پایه مالیاتی به نام مالیات بر معاملات املاک حذف نشده بلکه در بخش مالیات بر عایدی سرمایه که یک بخش آن مالیات املاک است، تقویت شده است و بر همین اساس از معاملات مکرر مسکن مالیات گرفته خواهد شد.

آقای عسکری به حذف مالیات از خانه‌های خالی هم اشاره کرد و افزود: دریافت مالیات از خانه‌های خالی بحث دیگری است که لایحه آن را وزارت راه و شهر سازی به مجلس ارائه داده است اما اطلاعی از روند بررسی آن در دست نیست ولی مالیاتی که فعلاً برای مسکن در نظر گرفته شده، مالیات بر عایدی سرمایه یا مالیات بر معاملات مکرر املاک است.

رئیس سازمان مالیاتی در ادامه همچنین درباره نحوه تعیین ارزش معاملات املاک گفت: در قانون قبلی بر اساس تعداد متعددی از شاخص‌ها ، ارزش معاملات تعیین می شد اما در قانون جدید چارچوب منطقی‌تری برای آن مشخص شده است و براساس آن فرد راحت‌تر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی گفت: یکی از برنامه های طرح جامع مالیاتی، اصلاح سیاست‌ها و قوانین مالیاتی است و برنامه‌ای که هم‌اکنون دنبال می‌کنیم برای میان مدت حداقل ۱۵ ساله است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.