نرم افزارحسابداری صدگان

اختصاص سهميه ويژه به معامله‌گران آنلاين درعرضه‌هاي اوليه

0 570

حسابداراپ

سنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با رفع محدودیت‌های معاملات بر خط (آنلاین)، دسترسی به بازار سرمایه تسهیل شد.
دکتر «علی صالح‌آبادی» با اشاره به مصوبه اخیر هیات مدیره سازمان بورس افزود: محدودیت‌هایی که درگذشته برای معاملات آنلاین وجود داشت، برداشته شد به طوری‌که یک معامله‌گر آنلاین می‌تواند همانند یک معامله‌گر شرکت‌های کارگزاری به سیستم معاملات دسترسی داشته باشند.

پندار سیستم

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، شرکت بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران باید در عرضه‌های اولیه سهام، به مشتریان معاملات آنلاین سهمیه تخصیص دهند که این موضوع امتیاز ویژه ای برای معامله‌گران آنلاین خواهد بود. سخنگوی سازمان بورس اظهار داشت: به طور حتم در آینده نزدیک شاهد توسعه معاملات آنلاین در بازار سرمایه خواهیم بود. وی درخصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بازار سرمایه افزود: این‌گونه نوسانات درتمام جهان وجود دارد و کاملا عادی و طبیعی است. دکتر صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت، ثبات در بازار ارز است که بانک مرکزی درتلاش است بتواند ثبات را در این بازار حاکم کند. دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: سیاست بانک مرکزی به تعادل رساندن بازار ارز است که در روزهای آتی این بازار به تعادل می‌رسد به گونه ای که نگرانی در این خصوص وجود ندارد. وی همچنین از تشکیل کنسرسیومی برای طراحی نرم‌افزار معاملاتی بورس انرژی در کشور خبر داد و اظهار داشت: نرم‌افزار این بورس در کشور نوشته خواهد شد تا هرچه سریع‌تر مراحل راه‌اندازی بورس انرژی در کشور سپری شود.
يادآور مي‌شود اصلاحات جدید معاملات آنلاین از روز اول تیرماه امسال در شرکت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اجرا شده است. اصلاحات معاملات آنلاین در پنج حوزه محدودیت‌ها در نوع سفارش، حجم سفارش، در زمان معاملات، در عرضه‌های خاص و محدودیت‌های قیمتی سفارش انجام شده است تا معاملات آنلاین در بازار سرمایه تسهیل یابد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.