نرم افزارحسابداری صدگان

با گذشت ۶ ماه از طرح موضوع هنوز اصلاح قانون کار به نتیجه نرسیده‌ است.

0 538

حسابداراپ

ادغام وزارتخانه‌های رفاه و کار ممکن است پرونده اصلاحیه را برای چندمین‌بار به تعویق اندازد.
گروه صنعت و معدن- مهلت اولیه اصلاح قانون کار که به درخواست رییس‌جمهور در شورای‌عالی اشتغال تا پایان خردادماه امسال بود، به اتمام رسید و این در حالی است که جامعه کارگری و در کنار آن کارفرمایی انتظار دارند این قانون به نحو مطلوب در جهت راضی نگه داشتن منافع طرفین گام بردارد.

پندار سیستم


کمیته کارگری متشکل از افراد متخصص قرار بود اصلاحیه قانون کار را که توسط وزارت کار تدوین شده بود، بررسی کند و رییس‌جمهور تا پایان خردادماه مهلت داده بود تا این قانون اصلاح شود.
انتظارات جامعه کارگری و کارفرمایی‌
جامعه کارگری و کارفرمایی انتظار دارد این قانون رضایت دوطرفه آنها را جلب کند و کفه ترازو به نفع دیگری در این اصلاحیه سنگین نشود.
اگر وزارت کار آماده باشد کمیته موردنظر، نظراتش را اعلام می‌کند.
اگرچه ادغام وزارتخانه‌های کار و رفاه ممکن است اصلاح قانون کار را بار دیگر به تعویق بیندازد اما به هر حال جامعه کارفرمایی و کارگری انتظار دارد این اصلاحیه منطقی و کارشناسی شده باشد تا در رهگذر اجرای آن فشاری بر طرفین وارد نشود.رییس کانون عالی شورای اسلامی کار کشور از اتمام مهلت اولیه اصلاح قانون کار که به درخواست رییس‌جمهور تا پایان خردادماه سال‌جاری بوده است خبر داد و گفت: در این زمینه کمیته‌ای متشکل از افراد متخصص و باتجربه در مباحث قانون کار تشکیل شده است.
اولیا علی‌بیگی در گفت‌وگو با مهر از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اصلاح قانون کار سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد اصلاح قانون کار در آینده نزدیک محقق نشود.
بررسی کامل جوانب‌
رییس کانون عالی شورای اسلامی کار سراسر کشور با تاکید بر اینکه این موضوع فرصتی را برای نمایندگان کارگران فراهم خواهد کرد تا بتوانند جوانب کامل اصلاح قانون کار را بررسی و مورد تحقیق قرار دهند، افزود: در همین خصوص کانون عالی اقدام به تشکیل کمیته‌ای کرده است.علی بیگی تصریح کرد: ‌در این کمیته سعی شده است تا از افراد متخصص، دارای اندیشه، دانشگاهیان و افراد دارای تجربه در زمینه مباحث قانون کار دعوت به عمل آیند و کمیته به زودی فعال خواهد شد.
این مقام مسوول کارگری کشور خاطرنشان کرد: در قالب این کمیته نمایندگان کارگران نظرات خود را در خصوص وضعیت قانون کار بررسی و نقطه‌نظرات خود را جمع‌بندی و آماده ارایه خواهند کرد.وی با اشاره به این موضوع که کمیته کارگری تشکیل شده پس از بررسی و جمع‌بندی نظرات و به محض اعلام وزارت کار آماده ارایه نظرات خود خواهد بود، بیان داشت: با توجه به طرح مباحث مربوط به ادغام وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت کار و رفاه به نظر می‌رسد اصلاح قانون کار یک بار دیگر نیز به تعویق افتاده باشد.
علی بیگی با تاکید دوباره بر اینکه این تاخیر فرصت مناسبی را برای کارگران و کارفرمایان جهت انجام کارشناسی در مباحث مربوط به اصلاحات قانون کار فراهم خواهد کرد، گفت:‌بعید می‌دانم که اصلاح قانون کار در سال‌جاری با توجه به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی فراهم شود.
طرح در شورای‌عالی کار
رییس کانون عالی شورای اسلامی کار کشور درخصوص رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت کار برای اصلاح قانون کار تاکید کرد: آخرین صحبتی که در این زمینه با وزیر کار و امور اجتماعی داشته‌ایم این بود که به محض آماده شدن پیش‌نویس‌ها، موضوع اصلاح قانون کار در شورای‌عالی کار مطرح شود.
وی طرح اصلاح قانون کار در شورای عالی کار را موجب فراهم آمدن شرایط ارایه نقطه‌نظرات کارگران و کارفرمایان دانست و بیان داشت: اینکه اصلاح قانون کار بخواهد در شورا مطرح شود قول وزیر به نمایندگان کارگری و کارفرمایی کشور است.
علی بیگی افزود: بنابراین هر زمان که پیش‌نویس نهایی توسط شورای عالی کار مورد نقد و بررسی و جمع‌بندی قرار گیرد برای تصویب نهایی به مجلس ارایه خواهد شد.
اخیرا در شورای‌عالی اشتغال رییس‌جمهور تعیین تکلیف اصلاح قانون کار را تا پایان خردادماه سال‌جاری مورد تاکید قرار داده بود و از وزارت کار درخواست کرده بود تا این موضوع را به سرانجام برساند.با این حال با وجود گذشت بیش از شش سال از مطرح شدن موضوع اصلاح برخی مواد قانون کار تاکنون این اصلاحات به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع :جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.