نرم افزارحسابداری صدگان

حذف کاغذ از بیمه‌های تکمیلی از امروز

0 253

حسابداراپ

قائم مقام بیمه مرکزی اعلام کرد: از امروز تمامی شرکت‌های بیمه تکمیلی مکلف شدند امکان پرداخت غیرحضوری هزینه‌های درمان در بخش دارو را فراهم کنند.

پندار سیستم

 مجید مشعلچی در مورد حذف کاغذ از بیمه‌های تکمیلی در بخش دارو گفت: از امروز فرایند حذف کاغذ از نسخه پیچی دارو در سازمان‌های بیمه گر پایه و تکمیلی آغاز می‌شود.

بر این اساس مبلغی که بیمه شدگان بیمه‌های تکمیلی سراسر کشور در مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان‌های بیمه گر پایه پرداخت می‌کنند در صورتی که اطلاعات آن به هاب درمان بیمه مرکزی برسد، ظرف مدت مشخصی به آنها پرداخت میشود.

به گفته قائم مقام بیمه مرکزی، این موضوع مربوط به داروخانه‌هایی است که طرف قرارداد با بیمه تکمیلی بیمه گذار نیستند چرا که در صورتی که داروخانه طرف قرارداد با بیمه تکمیلی باشد اساسا نیازی نیست که فرد هزینه‌ای بپردازد و سازمان‌های بیمه، هزینه را به داروخانه پرداخت میکنند. یعنی بیمه گذار صرفا اندازه سهم بیمار را پرداخت میکند و داروخانه حق ندارد وجهی از بیمه شده دریافت کند.

مشعلچی افزود: شیوه اجرایی حذف نسخه به این صورت است که باید پس از مراجعه فرد به داروخانه و تحویل نسخه، پیامکی دریافت کند که در آن سهم بیمه‌های تکمیلی مشخص شده است و اگر اطلاعات پیامک با مبلغی که فرد به داروخانه پرداخت کرده مغایر باشد، افراد می‌توانند از طریق لینکی که همراه پیامک ارسال می‌شود اسناد و مدارک خود را بارگذاری کنند تا شرکت‌های بیمه به آن رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد:، چون این فرایند در ابتدای مسیر است ممکن است این پیامک چند روزی طول بکشد، اما هدف ما این است که در آینده در همان لحظه‌ای که بیمه گذار صورتحساب خود را دریافت میکند، اگر بیمه شدگان در مدت چند روز پیامکی برای هزینه بیمه تکمیلی دریافت نکنند به این معنی است که اطلاعات آنها به بیمه‌های تکمیلی نرسیده و باید از مسیر کاغذی روند دریافت هزینه را دنبال کنند.

قائم مقام بیمه مرکزی در مورد زمان پرداخت هزینه گفت: اگر مسیر جریان اطلاعات ارسال شده از بیمه‌های پایه و سامانه دیتاس وزارت بهداشت با مشکل همراه نشود و اطلاعات با تگ بیمه تکمیلی به بیمه مرکزی ارسال شود، در مدت ۷۲ ساعت مبلغ به حساب افراد واریز خواهد شد.

مشعلچی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه در ابتدای راه هستیم هنوز مشکلاتی وجود دارد و به همین دلیل مسیر کاغذی به صورت کامل مسدود نشده و اگر مشکلی برای بیمه شدگان بوجود آید می‌توانند به همراه نسخه‌های کاغذی به مراکز بیمه مراجعه و مشکل را حل کنند.

انتهای پیام/

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.