نرم افزارحسابداری صدگان

بودجه سال‌۱۴۰۳ روی درآمدهای مالیاتی متمرکز است

0 189

حسابداراپ

 محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با تمرکز بر محیطی که بنگاه‌های کشور در سال‌۱۴۰۳ با آن روبه‌رو هستند، گفت:

بودجه ‌سال‌۱۴۰۳ برخلاف سال‌های قبل یک‌‌‌‌‌جا ارائه نشده‌است و بنابراین هنوز قسمت دوم آن را در اختیار نداریم. طبق داده‌ها، بودجه‌۱۴۰۳ روی مالیات بسته شده‌است و چون هزینه‌های کشور در بررسی‌‌‌‌‌های لایحه بودجه‌توسط نمایندگان مجلس افزایش یافت،

پندار سیستم

سهم درآمدهای مالیاتی نیز بیشتر از پیشنهاد اولیه دولت شد و در نهایت ۱۰۰‌هزار‌میلیارد‌تومان، پیشنهادهای درآمد مالیاتی اولیه دولت افزایش یافت. او افزود: در یک ارزیابی کلی، رویکرد بودجه‌سال‌آینده انقباضی است.

در این بین تعرفه خدمات دولتی به نسبت سنوات قبل، افزایش بیشتری دارد، همچنین استرداد مالیات ارزش‌‌‌‌‌افزوده مربوط به صنایعی که از فرآورده‌های نفتی به‌عنوان نهاده استفاده می‌کنند، دیگر اتفاق نمی‌‌‌‌‌افتد و به‌نوعی سود این صنایع کاهش خواهد یافت و بخشی از معافیت‌های مالیاتی هم حذف خواهد شد.

قاسمی گفت: از سال‌آینده دولت تنها بابت تهیه نان، گندم را به قیمت تضمینی خریداری می‌کند و در نهایت به‌نظر می‌رسد که از نظر سیاست‌های مالی، شرایط رکودی را تجربه ‌کنیم. سیاست‌های ارزی هم بسیار مبهم تنظیم ‌شده‌اند. همچنین بابت سیاست‌های پولی نیز پیش‌بینی می‌شود نرخ سود حقیقی مثبت شود و روی بورس اثر رکودی خواهد داشت، بنابراین در سال‌۱۴۰۳ با نرخ تورم ۳۰‌درصدی و نرخ رشد اقتصادی ۲ تا ۴‌درصد روبه‌رو خواهیم بود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.