نرم افزارحسابداری صدگان

تغییرات سن و تعیین حقوق بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه

15 11,595

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:

نمونه ای از نحوه محاسبه بازنشستگی با قانون جدید و تفاوت آنرا اینجا ببینید.


طبق لایحه برنامه هفتم توسعه حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان ۴۵ و مردان ۵۰ سال‌ تعیین شده است.بیمه شده در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر‌ می‌تواند پس از رسیدن به شرایط بازنشستگی همچنان به کار خود ادامه دهد، مشروط به اینکه سن وی بالاتر از ۶۵ سال نباشد.

صندوق‌‌های بازنشستگی که شرط سنی بازنشستگی مشمولان آن‌ها ۶۰ سال و بالاتر‌ می‌باشد از مفاد این حکم مستثنی‌ می‌باشند.

پندار سیستم

در مورد صندوق‌‌های بازنشستگی که مبنای حداقل سن بازنشستگی تعیین نشده است حداقل سن لازم برای بازنشستگی ۵۳ سال در سال اول برنامه‌ می‌باشد.

– میانگین ۵ سال آخر بیمه پردازی ملاک تعیین حقوق بازنشستگی خواهد شد.

بر اساس ماده ۶۷ لایحه برنامه هفتم توسعه، میزان مستمری بازنشستگی در تمامی صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی از سال اول برنامه عبارت است از یک سی‌ام متوسط حقوق یا دستمزد ماهیانه مشمول کسور فرد در پنج سال آخر بیمه پردازی ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آن که از سی و پنج سی‌ام متوسط مذکور بیشتر نباشد معادل یک دوم جمع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد طی سه سال آخر به حقوق یا مستمری محا سبه شده فوق اضافه می‌گردد.
محل تبلیغ شما

15 نظرات
  1. مهدی می گوید

    کارگرانی که ۱۸سال سابقه کار در مشاغل سختی وزیان آور کار کردن ومی خواستن ۲ سال دیگر بازنشست بشن حالا با قانون جدید برنامه هفتم توسعه باید با ۲۵ سال سابقه باز نشست بشن یا این قانون برای کسانی که از این تاریخ به بعد استخدام شدن تعلق میگره؟

  2. مهدی می گوید

    این حکومت فقط در گرفتن بیمه و مالیات از کارگران و قشر ضعیف با دقت عمل میکند .سال بسال ارزش حقوق کمتر شده و دستاورد جدیدشان هم که بیشترین ظلم در حق کارگران است برای کم کردن اثر سوءمدیریت چندین ساله خودشان

  3. عباس می گوید

    من هیجده سال کار کردم سی وهشت سالم هست با این برنامه فرق من با کسی که اداری کار کرده درچیه

  4. کیوان فرح بخش می گوید

    بین سن و سابقه باید فرق بگذارند کسی که لیانس می گیرد بعد فوق لیسانس بعد دکترا و بعد شروع به کار می کند آیا می تواند با کسی که با سن ۱۸ سال شروع به کار می کن ۳۵ سال سابقه را پر کند سن را با لاببرند ولی سابقه را نبرند چون تحصیل کردگان بسیار ضرر می کنند و قبل از بازنشستگی می میرند

  5. م ح ر می گوید

    وقتی حق بیمه کارگر رو با حقوق روز دریافت می کنند چه دلیلی دارد حقوق بازنشستگی را بر اساس میانگین پنج سال آخر پرداخت کنند ؟!!! این ظلم روشن است . با این وضع تورم و هزینه هائی که بواسطه پیری پیش می آید ، حتی زنده هم نمیشه ماند ! چه برسد به زندگی !

  6. احمد می گوید

    به نظر میرسه دولت بهترین راه خل مشکلاتشو در له کردن زیر مجموعه خودش میبینه

  7. ش می گوید

    بیمه ها خیلی زرنگ تشریف دارند.چطور موقع کسر ۳۰ درصد حق بیمه از کارمند و خوردن و ریخت و پاششون چرا به فکر این روزها نبودند که حالا کارگر باید عمر و سلامتیش و بزاره تا کوتاهی و بی مسئولیتی آقایون و تعدیل و تزار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. ف حسینی می گوید

    ظلم کامل به قشر کارگر
    با این قانون کسی که سال گذشته با میانگین دوسال بازنشسته شده حقوق بازنشستگی اش دو برابر کسی هست که امسال بازنشسته میشود !!!!!
    تصویب این قانون ظلم به کارگر هست

  9. ناصر می گوید

    وقتی حق بیمه کارگر رو با حقوق روز دریافت می کنند چه دلیلی دارد حقوق بازنشستگی را بر اساس میانگین پنج سال آخر پرداخت کنند ؟!!! این ظلم روشن است . با این وضع تورم و هزینه هائی که بواسطه پیری پیش می آید ، حتی زنده هم نمیشه ماند ! چه برسد به زندگی !
    به این میگن ظلم مظعف

  10. محمد می گوید

    اين قانون ظلم و ستمكاري است حكومت عملا برده داري را با اين قانون احيا ميكند.

  11. رضا می گوید

    واقعا ظلم روشن به همه کسانیکه کار میکنند،

  12. مظلوم می گوید

    واقعا بی لیاقتی مدیران ومسئولان را نشان میده،
    به راحتی قانون را دور میزنند وبه کارمندان زیر مجموعه ظلم می کنند
    من سی سال کار کردم ودیگر توان کار کردن ندارم حالا به یکباره با تصویب قانون میخوان پنج سال وشاید ۱۰ سال دیگه به زور ما را نگه دارم.
    واقعا این چه روش حکومت داری است، جای بسی تاسف است. 😔😔😔

  13. ایرانی می گوید

    راهکارمیانگین پنج سال آخر برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند ظلم مضاعف است
    بهترین روش افزایش حق بیمه از طرف کارفرمایان است
    و جلوگیری از تاراج بیت المال توسط عده ای در سازمان تامین ،نیز راه حل اصولی دیگری است
    راه حل آخری هم وجود دارد که هم خودتان می دانید هم مردم

  14. A می گوید

    سختی کار باید به ۲ قسمت درجه بندی شود. ۱.شدید ۲.متوسط. اگر شغلی در زیرمجموعه شدید قرار گرفت با ۲۳ سال وبدون شرط سنی و با ۳۰ سال حقوق ومزایا بازنشسته شود واگر شغلی زیر مجموعه متوسط قرار گرفت با ۲۵ سال وبدون شرط سنی وبا ۳۰ سال حقوق ومزایا بازنشسته شود وهمچنین کلا سقف سابقه بیمه در مشاغل سخت وزیان اور باید ۳۰ سال باشد چه شدید و چه متوسط وباید سقف سابقه بیمه ۳۵ سال در مشاغل سخت برداشته شود وهمچنین باید قانونی وضع شود که اگر شخصی تا ۲۸ سال سابقه بیمه در شغلی داشته باشد دیگر نباید با قانون مشاغل سخت وزیان اور بازنشسته شود وتا دو سال دیگر کار کند وبا ۳۰ سال سابقه بازنشسته شود چون شخصی که تا ۲۸ سال در شغلی دوام اورده و ۲ سال دیگر ۳۰ سال را پر میکند حتما شغلش سخت نبوده که توانسته ۲۸ سال در ان شغل بماند. به طور مثال ایا سختی کارشغل مهماندار هواپیما که جدیدا جزو مشاغل سخت قرار گرفته ایا با شغل کار در معدن یکسانه وایا باید کارکنان هردو شغل با یک سابقه بازنشسته شوند.

  15. A می گوید

    این قانون که در متن برنامه توسعه هفتم امده و هرسال کار در مشاغل سخت را ۱/۲ مشاغل عادی حساب میکنه منطقیه به شرطیکه محدودیت سنی را بردارن و مثل قبل بدون محدودیت سنی باشه و حداکثر سابقه در مشاغل سخت ۳۰ روز حقوق در ماه باشه بطور مثال اگر سابقه شخص از ۲۳ سال تا ۳۰ سال بالا برود سابقه شخص همان ۳۰ روز حقوق در ماه باشد حتی با سابقه ۳۰ سال. چون وقتی شخص حتی تا عدد ۳۰ سال کار نکرده چرا باید ۳۵ روز حقوق در ماه بگیرد و اگر سابقه شخص در مشاغل سخت به ۲۷ سال برسد دیگر نباید شغل او را جزو مشاغل سخت قرار داد چون شخصیکه تا ۲۷ سال در شغلی دوام اورده پس شغل او انقدرها هم سخت نبوده که توانسته ۲۷ سال در ان شغل بماند وقانونی وضع شود که سه سال دیگر کار کند و ۳۰ ساله بازنشسته عادی شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.