نرم افزارحسابداری صدگان

ایرادات مالیات بر سوداگری و سفته بازی

0 348

حسابداراپ

 هیئت عالی نظارت مجمع، بخش‌هایی از طرح «مالیات بر سوداگری و سفته بازی» را با سیاست های کلی نظام مغایر دانست.

 هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲ به منظور بررسی طرح «مالیات بر سوداگری و سفته بازی» از حیث مغایرت با سیاست های کلی نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، پس از ارائه گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع و استماع توضیحات مجلس شورای اسلامی و سازمان امور مالیاتی در خصوص تبصره ۲ ماده ۱۵ این مصوبه درباره تعیین نسبت تورم با عایدی سرمایه مشمول مالیات، اعضای جلسه به تبادل نظر پرداختند.

پندار سیستم

در ادامه با رای اعضای هیئت نظارت مجمع، این ماده، مغایر جزء ۱۰ بند ۹ سیاست‌های کلی قانون گذاری و بند ۴ سیاست‌های کلی برنامه هفتم شناخته شد.

همچنین در موضوع ماده ۱۲ این مصوبه، برای الحاق یک ماده به ذیل فصل اول باب دوم قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص شمول مالیات بر عایدی سرمایه بر دارایی ها مذکور در ماده ۱۲ این مصوبه بر مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، پس از ارائه توضیحات نمایندگانی از مجلس، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی و همچنین اظهارنظر اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، این ماده مغایر بند ۱۱سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی شناخته شد.

نظر هیئت عالی نظارت مجمع، طی نامه ای از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، منعکس می گردد.

گفتنی‌ست روز گذشته (۷ خرداد) وزیر اقتصاد در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان خواستار تسریع تایید این طرح شده بود اما با این ایرادات، طرح به مجلس اعاده خواهد شد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.