نرم افزارحسابداری صدگان

رسیدگی هیات مدیره بورس‌ها به تخلفات انضباطی سهامداران ابطال شد

0 787

حسابداراپ

حکم رسیدگی هیات مدیره بورس‌ها به تخلفات انضباطی سهامداران از سوی دیوان عدالت اداری، خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده ۳۵ قانون بازار اعلام و ابطال شد.

تسنیم گزارش داد، معاونت قضایی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: بر اساس ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۸۴، هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی کارگزاران، کارگزار/ معامله‌گران، بازارگردان، ناشران و سایر اعضا از هر یک از مقررات این قانون و آیین‌نامه‌های ذیربط طبق آیین‌نامه انضباطی رسیدگی می‌کند.

پندار سیستم

با وجود حکم مقرر در این ماده بر مبنای شق چ بند ۶ ماده یک دستورالعمل رسیدگی به تخلفات در بازار سرمایه مصوب مهر سال ۹۸ هیات مدیره سازمان بورس با اصلاحات بعدی در مرداد و مهر سال ۹۹، مقرر شده سهامداران نیز یکی از مصادیق ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار هستند و توسط هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی آنها رسیدگی می‌شود.

اطلاق حکم فوق در غیر مواردی که کارگزار/ معامله‌گر بر اساس بند ۱۴ ماده یک قانون بازار ، اوراق بهادار را به نام و حساب خود معامله می‌کند، خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۸۴ است و مستند به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۹۲ ابطال می‌شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.