نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه فعالیت شهرک‌های صنعتی در شرایط محدودیت‌های کرونایی

0 1,270

حسابداراپ

طبق اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، جریان فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تابعه بدون وقفه تداوم می‌یابد، اما در هفته پیش رو حضور کارکنانی که ضروری است، حداکثر تا میزان یک چهارم مجاز خواهد بود.

پیرو بخشنامه‌های قبلی سازمان اداری و استخدامی کشور و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا به منظور اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ـ ۱۹ در شهرهای کشور و با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری، در هفته پیش رو (هشتم  تا ۱۳ آذر ماه ) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درخصوص نحوه فعالیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه واقع در شهرهای با شرایط هشدار قرمز در شرایط محدودیت‌های کرونایی اطلاعیه ای صادر کرده است.

بر اساس این اطلاعیه  حضور کارکنانی که به تشخیص سرپرست، معاونان و مدیران مستقل سازمان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه ضروری است، حداکثر تا میزان یک چهارم مجاز خواهد بود، و این کاهش نیروی انسانی شامل همه کارکنان شاغل با هرگونه قرارداد همکاری است. همچنین تعیین جانشین در زمان عدم حضور معاونان سازمان و شرکت‌های تابعه حداکثر به مدت یک روز در هفته ضروری است.

همچنین طبق اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضرورت حضور هریک از کارکنان، یک روز قبل از طریق معاونت یا مدیریت مرتبط به آنان اطلاع رسانی خواهد شد، بنابراین ضروری است کارکنان در طول هفته پیش رو در دسترس باشند. ضمناً سایر کارکنان موظف‌اند با هماهنگی و نظارت مدیران مربوطه، با استفاده از زیرساخت‌های ایجاد شده برای انجام وظایف از منزل (دورکاری)، وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه را انجام و به متقاضیان خدمات ارائه کنند.

در این میان مقرر شده در تمامی وضعیت‌های سه‌گانه شرایط هشدار، جلسات داوری و مأموریت‌های اداری غیرضروری همچنان لغو شود و معاونان و مدیران مستقل سازمان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه موظف‌اند از اعزام کارکنان خود به مأموریت‌های اداری غیرضروری خودداری کنند. در موارد ضروری نیز جلسات به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد.

همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تمامی متقاضیان و طرفین قرارداد شرکت‌های تابعه درخواست کرده که امور اداری و مراجعات حضوری خود را به تعویق بیاندازند تا زنجیره شیوع بیماری قطع شود.

البته در این اطلاعیه تاکید شده که جریان فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تابعه قابل تعطیل نبوده و کماکان و بدون وقفه تداوم می‌یابد. ضمناً حضور مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه، مدیران عامل شرکت‌های خدماتی و HSEE به منظور پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی بخش‌های زیرساخت، تولید و خدمات اضطراری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی الزامی است.

در پایان هم خاطرنشان شده که در صورت اخذ هرگونه تصمیم جدید از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا، موارد اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است که با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل شدند، ادارات دولتی با یک سوک ظرفیت فعالیت کردند و قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا شد. البته طبق اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در هفته جاری ادارات تعطیل هستند، مگر آن عده‌ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

منبع:ایسنا

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.