نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی ریسک ‌های تقلب مرتبط با کرونا

0 1,343

حسابداراپ

بخش اجرائیات كمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریكا می‌گویید از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا، شکایات و ارجاعات راجع‌به تقلب‌های بالقوه‌ی مرتبط با کرونا سر به فلک کشیده است. البته طبق گزارش سالانه‌ی این بخش اقداماتی برای جلوگیری از تقلب‌های مربوط به این بحران و كاهش سوءاستفاده‌ی افراد از این وضعیت انجام شده است.

كمیسیون در ماه مارس با هماهنگی کمیته‌ی راهبری ویروس کرونا، برای نظارت بر اقدامات پیشگیری از تقلب، كمیته‌ای را برای انجام تحقیقات پیرامون سوء رفتارهای احتمالی در زمینه‌هایی همچون معاملات داخلی، تقلب‌های مالی و افشا توسط ناشران بورسی تشکیل داد. از اواسط ماه مارس تا پایان سال مالی، اداره‌ی اطلاعات بازار این بخش تقریباً ۱۶ هزار نکته، شکایت و ارجاع را مورد بررسی قرار داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته و بیش از ۱۵۰ پرونده مربوط به تخلفات مرتبط با کرونا باز شده است.

بخش اجرائیات كمیسیون بورس و اوراق بهادار ضمن تنظیم نحوه‌ی بازرسی‌ها در شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، نحوه‌ی كسب شواهد از راه دور را در میان سایر تغییرات در روندها، مورد بررسی قرار داده است. کرونا موجب تغییرات استراتژیك در عملیات این بخش شده است. این موارد شامل افزایش کارایی برنامه‌ی افشاگران تخلف و افزایش سرعت بازرسی‌ها است.

در سال ۲۰۲۰ بخش اجرائیات كمیسیون با رسیدگی به ۷۱۵ پرونده، به طیف وسیعی از مسائل از جمله افشای ناشران و رسوایی‌های حسابداری، عرضه‌ی اوراق، مسائل مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری، دست‌کاری در بازار، معاملات داخلی و تخلفات كارگزاران، پرداخته است.

با اجرای احکام پیرامون این پرونده‌ها، ۴.۶۸ میلیارد دلار غرامت و مجازات برای متخلفان تعیین شده كه بی سابقه بوده است و بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به سرمایه گذاران آسیب دیده بازگردانده شده است.كمیسیون همچنین با اعطای ۱۷۵ میلیون دلار به ۳۹ افشاگر تخلف، از نظر مبلغ و تعداد به رکورد جدیدی در برنامه‌ی افشاگری تخلفات در یك سال مالی دست یافته است.

جی كلایتون رئیس كمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریكا در بیانیه‌ای اعلام كرد، درگزارش امسال اقدامات چشم‌گیری كه برای اجرای قانون در سراسر کشور در راستای شناسایی تخلفات و محافظت از سرمایه‌گذاران آمریکایی در برابر سوءرفتارها صورت گرفته است. علاوه بر بحث در مورد انواع مختلف پرونده‌های مطرح شده در کمیسیون، این گزارش نشان می‌دهد که چگونه بخش اجرائیات كمیسیون با شروع همه‌گیری ، علیه افراد متخلف که سعی در سوءاستفاده از عدم‌اطمینان‌ها و بی‌ثباتی در بازارها داشتند، اقدام کرده است. وی اذعان كرد، سال مالی ۲۰۲۰ سالی پر از چالش بوده است که به طرق مختلف همه‌ی ما را تحت تأثیر قرار داده است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.