نرم افزارحسابداری صدگان

پذیرش ضمانت نامه بانکی جای پرداخت نقدی مالیات ارزش افزوده

0 1,007

حسابداراپ

معاون فنی گمرک از صدور مجوز یک نهاد بالادستی برای پذیرش ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده در گمرکات خبر داد.


پندار سیستم

به گزارش  تسنیم، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به تسهیلات جدید گمرک برای جبران کاهش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گفت: بر اساس یکی از تازه‌ترین و مهمترین مجوزهای صادر شده برای گمرک، امکان پذیرش ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده برقرار شده است.

معاون فنی گمرک ایران گفت: پیش از این تنها برای حقوق ورودی گمرک اجازه پذیرش ضمانت نامه‌های بانکی را داشت اما به طور معمول گمرک ایران باید مالیات بر ارزش افزوده را به صورت نقدی دریافت می‌کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر این امکان به تمامی گمرکات اطلاع رسانی شده تا واردکنندگان کالا از این طریق بخشی از کمبود و کاهش نقدینگی  و سرمایه در گردش خود را جبران کنند.

ارونقی گفت: این مجوز در راستای بند ت ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید و ماده ۶ قانون امور گمرکی جهت جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و واردکنندگان کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی‌، مواد اولیه، ماشین الات و تجهیزات خط تولید صادر شده  و روال کار همانند نحوه دریافت حقوق ورودی بصورت ضمانتنامه بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید معین است.

معاون فنی گمرک ایران گفت: واردکنندگان برای استفاده از این تسهیلات می‌توانند به تمام گمرکات اجرایی کشور مراجعه کنند.

ارونقی افزود: همچنین، در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی در سال رونق تولید، گمرک جمهوری اسلامی ایران می تواند به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای یکبار و با موافقت سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی، نسبت به ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی که بدهی به سازمان امورمالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی دارند، با اخذ تعهد تسویه حساب بدهی تا حداکثر ظرف شش ماه اقدام کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.