نرم افزارحسابداری صدگان

راهنمای گام به گام برای فعال‌سازی رمز پویا

0 859

حسابداراپ

بانک مرکزی اعلام کرده که از اول دی‌، همه مشتریان نظام بانکی باید رمز یکبار مصرف ر ابرای آن دسته از کارت‌های بانکی خود که با آن پرداخت اینترنتی یا «بدون کارت» انجام می‌دهند، فعال کنند.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی اعلام کرده که از اول دیماه امسال، هیچ یک از مشتریان بانکی برای پرداخت‌های اینترنتی یا بدون کارت خود، اجازه استفاده از رمزهای ایستا یا ثابت را نخواهند داشت. بر این اساس، تمامی مشترکان نظام بانکی باید ظرف مدت زمان باقیمانده تا ۳۰ آذرماه ۹۸، به دستگاههای خودپرداز هر یک از بانکهای عامل خود مراجعه کرده و دریافت رمز پویا برای کارتهای خود را به بانک اعلام نمایند.

در این میان، اگرچه بسیاری از مشترکان نظام بانکی به جهت نوع تعاملات و تراکنش‌های بانکی خود، ممکن است چندین کارت از بانکهای متعدد داشته باشند، اما تجربه نشان داده که پرداخت‌های اینترنتی خود را تنها با یک یا حداکثر دو کارت خود انجام می‌دهند؛ بنابراین لازم است برای این کارتها، رمز دوم پویا را فعال کنند.

در این گزارش تلاش شده تا گام به گام، روش‌های فعال‌سازی رمزهای پویا برای کارتهای بانکی تشریح شود:

گام به گام مراحل فعال سازی رمز پویا در کارتهای بانکی

۱- به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز یا پایانه غیرنقد بانکی مراجعه کنید.

۲- کارت بانکی خود را وارد کرده، رمز اول کارت خود را بزنید و بر روی گزینه تغییر رمز کلیک کنید.

۳- در بخش تغییر رمز، سپس گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب نمایید. در این حالت دو زیربخش پیش روی شما نمایش داده می‌شود که اعم از «گزینه فعال سازی رمز پویا» و « گزینه فعالسازی سامانه رمزنگار نسخه پیامکی» است.

۴- شماره تلفن همراه خود را وارد نموده و منتظر دریافت پیامک فعال سازی رمز پویا باشید.

۵- اگر شماره تلفن همراه شما با آنچه که در روز افتتاح حساب در شعبه مربوطه، به عنوان شماره همراه مشترک به ثبت رسیده، همخوانی نداشته باشد، باید به نزدیکترین شعبه بانکی خود مراجعه کنید.

اجباری به نصب اپلیکیشن ندارید، فقط سامانه پیامکی را فعال نمایید

نکاتی که باید برای دریافت رمز پویای خود به آن توجه کنید:

۱- برای فعال سازی رمز پویا، هیچ اجباری به نصب اپلیکیشن ها در نظام بانکی وجود ندارد.

۲- آن دسته از مشترکانی که نسبت به نصب اپلیکیشن های متفاوت کارتهای بانکی خود با مشکل مواجه هستند، حتما می‌توانند به جای نصب اپلیکیشن، گزینه «فعالسازی رمزنگار نسخه پیامکی» را در مراحل اولیه مراجعه خود به دستگاههای خودپرداز فعال کنند.

۳- بانکها مکلف به فعال سازی رمز پویا از طریق اس ام اس، برای تمامی مشترکان نظام بانکی و متقاضیانی که قادر به استفاده از اپلیکیشن نیستند، بوده و اجازه اجبار مشتریان به نصب اپلیکیشن را به جای سامانه پیامکی ندارند.

۴- افرادی که گوشی‌های هوشمند در اختیار ندارند، می‌توانند برای دریافت رمز پویا یا یکبار مصرف خود، سامانه پیامکی را فعال کنند.

۵- دریافت و ارسال پیامک برای دریافت رمز پویا، هیچگونه هزینه‌ای از مشتریان نظام بانکی دریافت نشده و بر روی قبوض موبایل آنها نیز محاسبه نمی‌شود، بلکه به دستور بانک مرکزی و بنا به گفته محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی، بانکها مکلف به پرداخت این هزینه از محل ایمن سازی سیستم‌های خود هستند و اجازه اخذ هزینه از مشتریان نظام بانکی را برای دریافت رمز پویا در قالب پیامک ندارند.

راهنمای استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی در دریافت رمز پویا

۱- پس از نصب نرم‌افزار مربوط به هر یک از بانکهای مورد نظر دارنده کارت بانکی، بر روی تلفن همراه، اطلاعات درخواستی شامل شماره موبایل ارایه شده به بانک، کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید.

۲- پس از تکمیل اطلاعات، دکمه تائید را بزنید تا کد ثبت نام نرم افزار به شماره موبایل شما ارسال گردد.

۳- کد ثبت نام نرم افزار را وارد نموده و نحوه ورود به نرم افزار را تعیین نمایید. در صورتیکه نوع نحوه ورود به برنامه رمز ثابت انتخاب گردد، می بایست رمز عبور مورد نظر را نیز تعیین کنید.

۴- رمز ورود به برنامه را که در مرحله قبل انتخاب کرده اید، وارد و دکمه «تائید» را بزنید.

۵- پس از تکمیل ثبت نام در نرم افزار مربوطه، می بایست اقدام به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف نموده و گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.

۶- در صفحه فعال سازی رمز دوم کارت، آیکون اسکن بارکد را انتخاب نمایید و کد مربوطه را اسکن نمایید. کد دیگری برای شما پیامک می شود، در بخش کد فعال سازی آن وارد نمایید. توجه کنید که کد پیامک شده دارای محدودیت های زمانی است.

۷- پس از انتخاب گزینه تائید رمز ورود به برنامه را وارد کرده و تا فعال سازی رمز دوم کارت انجام گردد.

۸- جهت اخذ رمز دوم به بخش رمز دوم پویا مراجعه کنید و رمزی با اعتبار یک دقیقه ای اخذ کنید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.