نرم افزارحسابداری صدگان

ادعای ورشکستگی برای فرار از پرداخت قرض چه تبعاتی دارد؟

0 1,250

حسابداراپ

یک وکیل دادگستری درباره ورشکستگی به تقلب و مجازاتی که مجرم باید تحمل کند توضیحاتی داد.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ورشکستگی انواع مختلفی دارد و یکی از آن‌ها ورشکستگی به تقلب است.

در این نوع ورشکستگی تاجر از روی عمد دارایی خود را مخفی می‌کند تا به نوعی خود را ناتوان از پرداخت اموال و دین خود نشان دهد.

ورشکستگی به تقلب در قانون جرم محسوب می‌شود و قانونگذار برای آن جرم انگاری انجام داده است.

در این نوع ورشکستگی فرد برای فرار از پرداخت قرض با توسل به تقلب به گونه‌ای خود را ورشکسته نشان می‌دهد تا حکم ورشکستگی برای وی جاری شود و از پرداخت قرض فرار کند.

 

حامد پروندی وکیل پایه دادگستری در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ورشکستگی به تقلب و مجازات آن گفت: قانونگذار در مواد ۵۴۹ به بعد قانون تجارت درباره این موضوع صحبت کرده است.

ورشکستگی به تقلب چه زمانی رخ می‌دهد؟

وی ادامه داد: با توجه به تصریح قانونگذار ورشکستگی به تقلب زمانی رخ می‌دهد که میزان دارایی تاجر از دیون و قرض‌های وی بیشتر باشد و فرد با توسل به روش‌های متقلبانه در ظاهر خود را ورشکسته نشان دهد.

این وکیل پایه دادگستری درباره مجازات ورشکستگی به تقلب گفت: در ماده ۶۷۰ قانون مجازات اسلامی برای افرادی که خود را ورشکسته به تلقب نشان می‌دهند، مجازات از یک تا ۵ سال حبس را تعیین کرده است.

پروندی با اشاره به چکونگی اثبات ورشکستگی به تقلب بیان کرد: مدعی باید از ادله و قرائن مخصوص برای اثبات دعوای خود استفاده کند، یعنی از طریق اسناد کتبی، نظر کارشناسان، آمارهای موجود در کنار اقرار و شهادت نظر خود را به اثبات برساند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.