نرم افزارحسابداری صدگان

کمیته دستمزد۹۸،چهارشنبه تشکیل می‌شود

0 914

حسابداراپ

رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: نشست کارگروه دستمزد۹۸ شورای عالی کار به منظور تعیین حداقل هزینه معیشت ماهیانه کارگران چهارشنبه تشکیل می شود.

پندار سیستم


فرامرز توفیقی با تشریح آخرین وضعیت برگزاری جلسات دستمزد ۹۸ کارگران اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۴ بهمن دومین نشست کارگروه دستمزد۹۸ شورای عالی کار با حضور اعضاء برگزار می شود.
وی افزود: سناریوهای مربوط به تعیین هزینه معیشت خانوار استخراج شده است و در نشست روز چهارشنبه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی مورد بررسی قرار می گیرد.رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: در این نشست با استناد به اطلاعات مراجع رسمی آماری، پیشنهادات مربوط به هزینه معیشت ارائه و در نهایت حداقل هزینه معیشت یک ماه نهایی می شود.
این فعال کارگری گفت: در سال گذشته حداقل هزینه میعشت خانوار برای یکماه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.هزینه سبد معیشت خانوار به عنوان یکی از معیارهای تعیین دستمزد کارگران و سنجش فاصله حقوق و دستمزد فعلی تا معیشت برای نخستین بار در مذاکرات دستمزد سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت تا مبنایی برای تعیین وضعیت معیشت خانوارهای کارگری باشد.
بر این اساس این رقم برای یکماه خانوار با تعداد ۳.۲ نفر معادل ٢ میلیون و ٤٨٩ هزارتومان تعیین شد.بر اساس این گزارش، دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار هر ساله در ماه‌های پایانی، در جلسات شورای عالی کار مورد بررسی قرار می گیرد و در روزهای پایانی اسفند حداقل دستمزد سال آینده نهایی می‌شود.طبق ماده۴۱ قانون کار، حداقل مزد کارگران باید با در نظر گرفتن «درصد تورم اعلامی» و «تامین زندگی یک خانواده» تعیین شود.
مرجع : مهر
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.