نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات پلکانی جایگزین حقوق پلکانی شد

1 986

حسابداراپ

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس می گوید به جای پلکانی کردن حقوق ها، موضوع دریافت مالیات براساس میزان حقوق در سال آینده پلکانی شده است.

پندار سیستم


محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در خصوص میزان افزایش حقوق ها در سال آینده گفت: بنده جزو کسانی هستم که اعتقاد دارم دریافتی‌های بالا رشدشان باید کم و آنهایی که حقوق کمتری می گیرند افزایش حقوق شان بیشتر باشد.
نایب رئیس کمیسیون کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال قبل موفق شده بودیم که افزایش پلکانی حقوق ها را برای سال ۹۷ تصویب کنیم امسال نیز در کمیسیون تلفیق چنین پیشنهادی ارائه شد اما اکثریت اعضای کمیسیون با این پیشنهاد موافقت نکردند و در نهایت افزایش حقوق ها در سال آینده برای تمامی پایه های حقوقی ۲۰ درصد مصوب شد.
نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق برای جبران گرانی ها و قدرت خرید مردم، اظهار داشت: با وجود اینکه حقوق ها افزایش پلکانی پیدا نکرد در عوض در بودجه برای جبران این اتفاق متناسب با حقوق ها، دریافت مالیات بیشتر می شود.وی توضیح داد: به عبارتی افزایش حقوق ها بر اساس لایحه دولت همان ۲۰ درصد باقی ماند اما در بخش معافیت های مالیاتی سقف اخذ مالیات بر اساس پایه دریافتی پلکانی و متفاوت شد یعنی مالیات دریافتی از حقوق کارکنان دولت به صورت پلکانی شد.

افزایش رقم ثابت به همه حقوق ها
فرهنگی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به پیشنهاد دیگری در خصوص افزایش حقوق ها برای سال آینده اشاره کرد و گفت: نظر شخصی بنده این است که حداقل در شرایط جاری اقتصاد کشور عدد ثابتی را به همه حقوق ها افزوده شود یعنی اگر مثلا ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشیم برای کسانی که حقوق پایین می گیرند این مبلغ درصد بالایی می شود و برای کسانی که حقوق بالا می گیرند درصد کمی خواهد بود اما توقف در رشد حقوق نیست.

این نماینده مجلس به احتمال پذیرفته شدن این پیشنهاد در صحن علنی اشاره کرد و بیان داشت: بعید می‌دانم این پیشنهاد در صحن علنی نیز رای مثبت نمایندگان را جذب کند.عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ تاکید کرد: با این حال اگر به روش کنونی تمام پایه های حقوق ۲۰ درصد افزایش پیدا کند شکاف طبقاتی عمق بیشتری می گیرد.
مرجع : خانه ملت

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. نیما می گوید

    احتمالا سواد این آقا در حد اکابره!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.