نرم افزارحسابداری صدگان

​​​​​​​رکورد ۵۰ ساله بورس شکست

0 752

حسابداراپ

 امروز از لحظه باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل روند صعودی را در پیش گرفت و توانست بیش از۴۰۰۰ واحد رشد کند و قله تاریخی ۱۵۹ واحدی را پشت سر بگذارد. افزایش قیمت دلار در طی ماه‌های گذشته علت ریشه‌ای افزایش قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار در این روزهاست.

پندار سیستم


امروز با باز شدن سقف رقابت در محصولات پتروشیمی در بورس کالا نمادهای پتروشیمی بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، به طوری که صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۵۳۳ واحد، پتروشیمی پارس ۲۸۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان ۲۲۷ واحد روی نماگرهای بورس تاثیر مثبت داشتند.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی نیز تا لحظه تنظیم این خبر بیش از ۴۰۰۰ واحد رشد کرده و تراز ۱۵۹ هزار واحدی را برای اولین بار در تاریخ بورس پشت سرگذاشته است. در عین حال شاخص کل هم وزن با ۶۸۰ واحد رشد تا رقم ۲۶ هزار و ۲۲ واحدی بالا رفت. در حال حاضر در گروه محصولات شیمیایی در برخی نمادهای پتروشیمی شاهد صف خرید هستیم و نمادهایی همچون پتروشیمی پارس، پتروشیمی شازند، گسترش نفت و گاز پارسیان، صنایع شیمیایی ایران، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی مارون و تعداد دیگری از سهم‌ها توانستند به پنج درصد رشد قیمت داشته باشند.

البته علت ریشه‌ای تمامی این رشدها افزایش قیمت دلار در طی ماه‌های گذشته است. گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی از جمله پتروشیمی‌ها صادرات‌محور هستند و با افزایش قیمت دلار قیمت سهام‌شان به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کند.

تا این لحظه ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۶۲۲ میلیارد تومان رسیده و حجم معاملات بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی را ثبت کرده است. همچنین شاخص کل فرابورس در رشد کم‌سابقه نزدیک به ۴۶ واحد رشد کرده و شاخص کل این بازار به رقم ۱۸۱۷ رسیده است.

مرجع : ایسنا


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.