نرم افزارحسابداری صدگان

شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانک ‌اقتصاد نوین‌

0 682

حسابداراپ

مدیرعامل بانک ‌اقتصاد نوین‌ با ارسال نامه ای به سازمان بورس در خصوص صورت های مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۶ توضیحاتی را ارائه کرد.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا، علیرضا بلگوری مدیرعامل بانک ‌اقتصاد نوین‌ در این شفاف سازی اعلام کرده است : پیرو بازگشت به نامه دریافتی سازمان بورس مبنی بر ارائه  دلایل و توضیحات کافی در خصوص اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورت های مالی حسابرسی شده میان دوره ای منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۶ این بانک موارد به شرح زیر اعلام می شود.

بر این اساس صورت های عملکرد سپرده های سرمایه گذاری، تغییرات در حقوق صاحبان سهام و جریان وجوه نقد و برخی از یادداشت های صورت های مالی بر اساس الزام بانک مرکزی و آخرین صورت های مالی نمونه ابلاغی آن بانک تهیه و ارائه شده است.

همچنین استاندارد بانک در طبقه بندی تسهیلات، لحاظ الزامات بانک مرکزی با توجه به نتایج ارزیابی وضعیت مالی مشتری، کیفیت وثایق و دیگر عوامل تاثیرگذار مربوط است و احتساب ذخایر نیز بر همین مبنا صورت گرفته است.

از سویی دیگر مطالبات بانک از شرکت خدمات مالی و اعتباری راه اقتصاد نوین در سنوات گذشته به دلیل واگذاری بخشی از سهام بانک در شرکت تامین سرمایه نوین به آن شرکت ایجاد شده بود و بخش عمده ای از سودهای سالانه شرکت خدمات مالی و اعتباری راه اقتصاد نوین از محل سود سهام شرکت تامین سرمایه نوین است که عمدتا از طریق تقسیم سود شرکت خدمات مالی و اعتباری راه اقتصاد نوین در مجامع سالانه آن شرکت به بانک منتقل شده بود اما از آن جایی که سود سهام پرداختی شرکت تامین سرمایه نوین در سال های گذشته عمدتا صرف افزایش سرمایه شده است و در نتیجه شرکت خدمات مالی و اعتباری راه اقتصاد نوین موفق به جذب نقدینگی لازم برای پرداخت سود سهام بانک نشده و این امر موجب انباشت مطالبات بانک از آن شرکت شده بود.

لازم به ذکر است مطالبات مذکور سنواتی و بدون احتساب ارزش زمانی پول بود.

بر همین اساس با توجه به اینکه تداوم سهامداری شرکت مذکور در شرکت تامین سرمایه نوین موجب اضافه شدن مطالبات بانک از آن شرکت شده و به همین دلیل این اتفاق باعث انتقال سهام مذکور به بانک بابت مطالبات بانک از آن شرکت شده است.

در ادامه این نامه شفاف سازی آمده است، با توجه به محدودیت بانک برای سهامداری در شرکت تامین سرمایه نوین، فروش سهام منتقل شده به بانک، همزمان با انتقال سهم مدنظر قرار گرفت که شرکت تامین آتیه درخشان نوین با توجه به در اختیار داشتن بخشی از سهام شرکت تامین سرمایه نوین، پیشنهاد خرید سهام مذکور را به قیمت کارشناسی با بازپرداخت ۵۰ ساله «اقساط سالیانه به نرخ ۱۵ درصد» ارائه نمود که مورد قبول بانک قرار گرفت و قرارداد مربوط که در اختیار سازمان بورس قرار گرفته، ‌ منعقد شد و بخشی از شرایط مالی قرارداد به صورت نقدی و مابقی طی ۵ فقره چک با سررسیدهای سلانه صورت پذیرفت.

آخرین اطلاعات مالی

این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک ‌اقتصاد نوین‌ که با نماد «ونوین» در بازار اول «تابلوی اصلی» بورس فعال است باز و هیچ گره معاملاتی برای خرید و فروش سهام آن وجود ندارد.

همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت ۲۲.۵۳ مرتبه و «EPS»  آن نیز ۴۹ ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است.

سهامداران عمده

بر اساس گزارش ایبِنا، ۵ سهامدار عمده بانک ‌اقتصاد نوین‌، شامل « سرمایه گذاری ساختمان ایران با ۹.۴۹۰ درصد، سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهرتهران با ۸.۷۴۰ درصد و توسعه، به پخش با ۸.۷۲۰ درصد، تامین مسکن جوانان با ۸.۵۲۰ درصد و نوسازی وساختمان تهران با ۶.۷۸۰ درصد» است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.