نرم افزارحسابداری صدگان

کالای همراه مسافر تا سقف ۸۰ دلار از پرداخت حقوق گمرکی معاف شد

0 2,145

حسابداراپ

گمرک ایران اعلام کرد: ­­­براساس ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی،­ ­کالای همراه مسافر تا ۸۰ دلار­ (سالانه) از پرداخت حقوق ورودی معاف شد و مازاد آن، به شرط غیرتجاری بودن با دریافت­­ حقوق گمرکی و ۲ برابر سود بازرگانی، قابل ترخیص است.


به گزارش روز شنبه ایرنا، گمرک ایران تاکید کرد: چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری داشته باشد، البته کالاهای مجاز و مجاز مشروط، ترخیص آن از گمرک، نیازمند رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است. ­

اسباب سفر و اشیای شخصی مستعمل همراه مسافر نیز در صورتی که جنبه تجاری نداشته باشد، از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف است.

همچنین ورود برخی کالا‌ها یا صدور آن،‌ مانند مشروبات الکلی، وسایل قمار، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، ­نشریات، تصاویر، فیلم، عکس یا هر کالایی که مغایر شئونات مذهبی و ملی کشور باشد، ­هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمی کشور و یا مخل نظم و عفت عمومی و شئون ملی و نیز کالا‌هایی که منع شرعی و قانونی دارند، به موجب جدول تعرفه گمرکی ممنوع است.

گمرک ایران، از مسافران نوروزی خواست، برای حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و کاهش بیکاری در کشور،از خرید کالای خارجی اجتناب کنند.

پندار سیستم

ورود گوشی تلفن همراه مسافری، تنها یک دستگاه برای هر مسافر مجاز است و باید به گمرک اظهار و شناسه بین المللی گوشی (IMEI) در گمرک ثبت شود.

مسافران می‌توانند پس از ورود، از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه گمرک نسبت به اظهار گوشی تلفن همراه خریداری شده اقدام کنند.

لینک سامانه آنلاین گوشی‌های تلفن همراه مسافری در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir در دسترس است.

گمرک در ایام نوروز، تعطیل نیست و گمرکات مرزی در این ایام، با برقراری شیفت‌های فوق العاده کاری و بطور شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی هستند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.