نرم افزارحسابداری صدگان

تکلیف به ثبت معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی به صورت جمعی – خرجی

0 1,427

حسابداراپ

دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی به صورت جمعی – خرجی شدند/معافیت ها به عنوان مالیات بر واردات منظور می شود.

نمایندگان مردم در خانه ملت دستگاه‌های اجرایی را موظف به ثبت معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی به صورت جمعی – خرجی کردند که به عنوان مالیات بر واردات محسوب خواهد شد.

پندار سیستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷ با بند (د) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه با ۱۴۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶‌ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (د) تبصره (۶) آمده است: دستگاه‌های اجرائی موظفند معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی را به صورت جمعی- خرجی در حسابهای مربوط به خود ثبت نمایند. دستورالعمل اجرائی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تا دوماه پس از تصویب این قانون تهیه و ابلاغ خواهد شد. گمرک جمهوری اسلامی ایران هر شش‌ماه یکبار گزارش این معافیت‌ها و تخفیفات را به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌نماید. عملکرد معافیت‌ها و تخفیفات به عنوان مالیات بر واردات وصولی گمرک جمهوری اسلامی محسوب خواهد شد.

همچنین نمایندگان با اصلاح بند (هـ) تبصره ۶ این لایحه با ۱۰۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (هـ) این تبصره آمده است: عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰/۸/۱۳۹۴ به میزان هشت درصد(۸%) مبلغ برق مصرفی در سقف دوازده هزار و هشتصد میلیارد (۱۲.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌گردد بنابراین موارد مطروحه در قانون فوق با اولویت روستاها و محلات دامداری صرف گردد. مشترکین روستایی و چاههای کشاورزی از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.