نرم افزارحسابداری صدگان

خسارت افت قیمت خودرو بعهده مقصر تصادف

0 1,626

حسابداراپ

یکی از مشکلاتی که در تصادفات رانندگی بروز می کند، تعیین پرداخت کننده خسارتی است که از ناحیه افت قیمت خودرو ایجاد می شود؛ کارشناسان شورای حل اختلاف می گویند: مقصر حادثه باید افت قیمت خودرو را نیز پرداخت کند.


در حالی که روزانه تصادفات متعددی در جای جای این کشور رخ می دهد که سطح قابل توجه آن ها، خسارت بدنه خودرو است، آسیب دیدگان برای تامین بخشی از این هزینه ها به شرکت های بیمه و محاکم مراجعه می کنند.

سقف تعهدات بیمه بدنه مشخص است و در بیمه نامه هر خودرو درج شده است. با این حال شرکت بیمه، فقط به میزان خسارت وارد شده به بدنه ماشین،‌ هزینه پرداخت می کند و در صورتی که افت قیمت شامل بیمه نامه نباشد، سهمی از کاهش قیمت، متوجه این شرکت ها نخواهد بود.

مدیر روابط عمومی شورای حل اختلاف استان تهران، با بیان این که برای دریافت افت قیمت نیاز به دادخواست است،‌ می گوید: خسارت دیده باید برای جبران افت قیمت، دادخواستی به شورای حل اختلاف ارایه کند.

پندار سیستم

وی، مبلغ قابل رسیدگی در شورای حل اختلاف را تا ۵۰ میلیون ریال بیان می کند و ادامه می دهد: برای مازاد این مبلغ شورای حل اختلاف با رد کردن صلاحیت خود، پرونده را به محاکم عمومی ارسال می کند.

علی اصغر مجتهدزاده تصریح می کند که تمامی افت قیمت ها بعد از ارایه دادخواست، نظریه کارشناس رسمی دادگستری را نیز باید به همراه داشته باشد.

این کارشناس قضایی پرونده های مربوط به این موضوع را حقوقی دانسته و می افزاید: خسارات افت قیمت و یا خساراتی که بیش از تعهدات شرکت های بیمه گزار است، از مقصر حادثه اخذ می شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.