نرم افزارحسابداری صدگان

فعالیت اقتصادی خیریه‌ها باید مشمول مالیات شود

0 776

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در بخش های واسطه ای فرار مالیاتی گسترده ای وجود دارد، گفت: با اینکه موسسات خیریه از پرداخت مالیات معاف هستند ولی فعالیتهای اقتصادی آن ها در بیرون باید مانند سایرین مشمول مالیات شود.


احمد محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عضو شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به تشریح کارامدی سیاست های مالیاتی کشور و نحوه اجرای این سیاست ها پرداخت.

محمدی با بیان اینکه با اقداماتی که سازمان مالیاتی کشور انجام داده تا حدودی به یک انضباط مالی در موضوع اخذ مالیات رسیده ایم و افزود: از جمله این اقدامات اینکه دستگاه های زیرمجموعه و مرتبط سازمان مالیاتی به وسیله نرم افزارهایی توانسته اند ارتباط خوبی با هم داشته باشند و موارد مشمول پرداخت مالیات را شناسایی کنند و منتظر اقدامات مناسب دیگر هستیم که موجب کاهش فرار مالیاتی شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه مجموعه ها، موسسات و خیریه هایی که کار اقتصادی انجام می دهند باید مشخص بشوند و مالیاتشان تعیین شود. زیرساختهای مناسبی برای اجرای این کارها باید توسط وزارت اقتصاد ایجاد شود. البته اقدامات خوبی در این جهت صورت گرفته است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه درامد مالیاتی نسبت به درامد نفت در سال گذشته پیشی گرفته است متکی شدن به درامد مالیاتی مناسب است یا خیر، اظهار داشت: ما در نهایت باید از اقتصاد نفت فاصله بگیریم که یکی از راه های آن اتکا به درامدهای مالیاتی است. البته این امر باید به عدالت انجام شود و همه دستگاه ها، مجموعه ها و مردمی که مشمول مالیات هستند آن را بپردازند و اینطور نباشد که برخی از این مشمولین پرداخت مالیات به عناوین مختلف فرار مالیاتی داشته باشند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در تکمیل صحبت هایش بیان داشت: کشور ما در آینده به این سمت باید برود که بخشی از بودجه کشور متکی به درامدهای مالیاتی باشد. البته اجرای سریع این کار باعث می شود که در اثر فشار مالیاتی تورم ایجاد شود. همچنین در دوره رکود باعث فشار اقتصادی روی مردم می شود و این کار باید به تدریج صورت بگیرد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه فرار مالیاتی در بخش های مختلفی وجود دارد اظهار داشت: از جمله در بخش های واسطه ای فرار مالیاتی گسترده ای وجود دارد. هم چنین با اینکه موسسات خیریه از پرداخت مالیات معاف هستند ولی فعالیتهای اقتصادی آن ها در بیرون باید مانند سایر باشد و باید مالیات پرداخت کنند.

وی در پایان بیان داشت که برای اینکه دریافت مالیات به عدالت صورت گیرد باید در همه بخش های تولیدی، خدماتی، مالی، موسسات و غیره شفافیت اطلاعات وجود داشته باشد. در این صورت اگر اطلاعات دقیقی از فعالیت های اقتصادی داشته باشیم جدا از اینکه این فعالیت ها مستقل، وابسته یا مردمی باشند می توان به درستی مالیات آن ها را دریافت کرد.



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.