نرم افزارحسابداری صدگان

سازمان مالیاتی موظف به ارائه گزارش ۳ ماهه مالیاتی استان‌ها شد

0 453

حسابداراپ

با تصویب نمایندگان مجلس، سازمان امور مالیاتی موظف به ارائه گزارش عملکرد سه‌ماهه مالیاتی استان‌ها شد.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا، با موافقت نمایندگان سازمان امور مالیاتی موظف به ارائه گزارش عملکرد سه‌ماهه مالیاتی استان‌ها به هیأت وزیران و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۶ با بند الحاقی ۳ تبصره ۶ مبنی بر جلوگیری از فرار مالیاتی و چگونگی افزایش مالیات ها موافقت کردند. نمایندگان با ۱۲۶ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع ازمجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس با بند ۳ از تبصره ۶ موافقت کردند.

براساس بند ۳ تبصره ۶ به منظور اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و بهبود و افزایش کارایی بخش مالیاتی کشور، سازمان امور مالیاتی موظف است ظرفیت بالقوه و بالفعل (عملکرد) مالیاتی هر استان را در مقاطع سه‌ماهه در بخش‌های مالیاتی، مالیات بر اشخاص حقوقی (غیردولتی و نهادها و بنیادها)، مالیات بر درآمد (مالیات کارکنان بخش خصوصی، مالیات مشاغل و مالیات بر مستغلات) مالیات بر ثروت (مالیات بر نقل و انتقال سرقفلی و املاک) و مالیات بر ارزش افزوده مشخص و نتیجه را پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی به هیأت وزیران و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.

در سنجش عملکرد مالیاتی، باید میزان تأثیرات نرخ تورم، نرخ رشد اقتصادی (اعلامی توسط بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران برای سه‌ماهه پیش از برآورد) و کوشش مالیاتی به تفکیک، مشخص شود و براساس عملکرد سه‌ماهه چهارم سال ۱۳۹۵ به‌عنوان پایه سنجش مورد مقایسه قرار گیرد.

پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های موضوع ماده (۲۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم (یک درصد هزینه از محل درآمد اختصاصی) منوط به تأیید کوشش مالیاتی هر استان به میزان بیش از ۵۰ درصد بدون افزایش نرخ‌های مالیاتی است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.