نرم افزارحسابداری صدگان

جزییات شرایط استفاده انبوه سازان ازتسهیلات ساخت بدون سپرده

0 672

حسابداراپ

بانک مسکن اعلام کرد: انبوه سازان به عنوان سازنده های واجد شرایط دریافت وام ساخت بدون سپرده بانک مسکن ، متناسب با حجم پروژه، می توانند از دوره های زمانی مختلف برای اخذ تسهیلات مشارکت، استفاده کنند.


به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک مسکن، طول دوره مشارکت مدنی برای وام ساخت بدون سپرده، بر حسب تعداد واحدهای مسکونی تعریف شده در پروژه ساختمانی، از ۱۲ تا ۳۶ ماه، قابل تنظیم است.

مدت اولیه ۱۲ ماه برای قراردادهای مشارکت مدنی برای آن دسته از ساختمان سازی است که حداکثر پنج واحد مسکونی در پروژه ساختمانی، تعریف شده باشد.

برای پروژه های دارای ۶ تا ۲۰ واحد مسکونی، حداکثر مدت قرارداد مشارکت مدنی، مدت ۱۸ ماه در نظر گرفته شده به این معنا که سازنده از زمان دریافت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن، ۱۸ ماه فرصت دارد با استفاده از وام دریافت شده، نسبت به ساخت و تکمیل پروژه اقدام کند و بعد از آن، باید اقدام به فروش اقساطی و بازپرداخت تسهیلات دریافتی، کند.

بر اساس ضوابط تعیین شده برای وام ساخت انبوه سازی، مدت زمان اولیه قرارداد مشارکت مدتی برای پروژه های ۲۱ تا ۵۰ واحدی، ۵۱ تا ۱۰۰ واحدی و همچنین ۱۰۱ واحدی و بیشتر نیز به ترتیب مدت ۲۴ ماه،‌ ۳۰ ماه و ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است.

زمان بندی مزبور برای طول دوره مشارکت مدنی، بصورتی تعیین شده که پروژه های پر واحد که عملیات ساخت آنها زمان بر است، بتوانند در دوره زمانی بیشتری نسبت به پروژه های کم واحد، اقدام به بازپرداخت وام ساخت کنند.

نرخ سود این تسهیلات، ۱۸ درصد تعیین شده و برای دوره فروش اقساطی – انتقال وام ساخت به خریدار واحد مسکونی نیز نرخ سود در همین سطح می ماند.

انبوه سازان و سرمایه گذاران پروژه های ساختمانی، سازنده های صاحب صلاحیت برای دریافت این تسهیلات، نیازی به سپرده گذاری ندارند، در نتیجه سود واقعی تسهیلات، برابر با سود اسمی است و نرخ بازدارنده یا فاقد توجیه اقتصادی، محسوب نمی شود.

بر اساس این گزارش، در تهران و ۶ کلان شهر کرج، تبریز، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان،‌ برای ساختمان سازی سنتی (روش معمول ساختمان سازی)، به ازای هر واحد مسکونی، ۱۰۰ میلیون تومان وام ساخت به سازنده پرداخت می شود.

پروژه هایی که به روش صنعتی در این شهرها احداث می شود، سقف تسهیلات معادل ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شده و در تهران و ۶ کلان شهر یاد شده، چنانچه سازنده های مسکن از فناوری های منتقل شده به کشور در زمینه صنعت ساختمان و همچنین از روش هایی که به ارتقای بهره وری مصرف انرژی، برای ساختمان سازی استفاده کند، بانک مسکن به ازای ساخت هر واحد مسکونی، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده پرداخت خواهد کرد.

همچنین در جزایر کیش و قشم نیز برای سنتی سازی مسکن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، برای صنعتی سازی وام ۱۲۰ میلیونی و برای فناوری های نوین نیز وام ۱۲۰ میلیون تومانی به ازای ساخت هر دستگاه واحد مسکونی پرداخت می شود.

علاوه براین در مراکز استان و شهرهای بزرگ (شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر) و سایر مناطق آزاد کشور نیز وام ساخت بدون سپرده برای سنتی سازی با سقف ۹۰ میلیون، برای پروژه های صنعتی سازی ۱۱۰ میلیون تومان و برای استفاده از فناوری های نوین نیز وام ۱۳۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

سایر شهرها نیز برای سنتی سازی، وام بدون سپرده ۷۰ میلیون تومانی و برای پروژه های صنعتی سازی، وام ۹۰ میلیون تومانی و برای فناوری های نوین نیز وام ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای ساخت هر دستگاه واحد مسکونی، پرداخت می شود.

همچنین در مناطق شهری کمتر توسعه یافته، برای پروژه های سنتی سازی، وام ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکونی، به انبوه ساز پرداخت می شود و برای صنعتی سازی و مدل سوم ساختمان سازی (انتقال فناوری نوین) نیز در مناطق کمتر توسعه یافته، وام ۷۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.