نرم افزارحسابداری صدگان

۶ دلیل که مشاغل پاره وقت برای شما بهتر هستند

0 885

حسابداراپ

برای کسانی که خانواده بیشترین اهمیت را در زندگی دارد، کار پاره وقت در برابر کار تمام‌وقت بسیار ایده‌آل خواهد بود.

پندار سیستم


بسیاری از مردم دلایل شخصی و حرفه‌ای برای درنظر گرفتن کار پاره وقت دارند.‌ فاکتورهای زیادی برای جست‌وجوی کار پاره وقت در مقابل کار تمام‌وقت باید درنظر گرفته شود. بسیاری از مردم تنها به درآمد زیاد تمایل دارند. با این وجود، عناصر مهم دیگر شامل سلامتی، هزینه‌های حمل‌ونقل و درنظر گرفتن خانواده می‌شود.

اینوستوپدیا، به ۶ مورد از مزایای کارهای پاره وقت در مقابل کارهای تمام‌وقت اشاره کرده است:

۱.وقت آزاد بیشتری برای دنبال‌کردن پروژه‌ها و فعالیت‌های جنبی

واضح‌ترین مزیت اشتغال به کار پاره وقت  این است که زمان آزاد بیشتری برای انجام‌ دادن کارهای دیگر خواهید داشت. این مورد برای برخی افراد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که درنظر گرفته می‌شود. برای فردی که به دلیل کمبود شایستگی آکادمیک مورد نیاز، کار مرتبط با رشته خود را پیدا نمی‌کند، تنها انتخاب، کار پاره وقت  خواهد بود. برخی از افراد در انتخاب حرفه خود پیشرفت تحصیلات و تقویت مهارت‌های خود را نیز در نظر می‌گیرند.

موقعیت دیگری که کار پاره وقت برای شما ایجاد می‌کند این است که اگر علاقه شخصی برای ادامه دادن پروژه‌ ویژه‌ای دارید (نظیر نوشتن رمان یا کار روی پروژه‌های داوطلبانه) وقت کافی برای انجام این کارها خواهید داشت.

۲.خلق موقعیت‌های کاری جدید

گاهی با قبول یک کار پاره وقت راهی برای پیدا کردن کار دیگر پیدا می‌شود. قبول کار پاره وقت -زمانی که کارهای تمام‌وقت موجود نباشد- برخی اوقات فرصتی برای به‌دست آوردن کاری در زمینه تخصصی مطلوب به شما می‌دهد.

کار پاره وقت همچنین راهی برای کسب تجربه‌های جدید در زمینه کاری نامربوط است. یک کارفرما شاید زیاد به استخدام یک نیروی بی‌تجربه تمام‌وقت مشتاق نباشد ولی مطئنا به جذب یک کارمند نیمه‌وقت مشتاق به یادگیری کسب‌وکار علاقمند خواهد بود.

۳.فرصتی برای درآمدزایی بیشتر

شاید این موضوع کمی با تناقض همراه باشد، ولی کار پاره وقت گاهی‌ اوقات فرد را قادر می‌سازد تا بیش از یک کار تمام وقت درآمد داشته باشد. این موضوع با انجام دو کار پاره وقت حاصل خواهد شد. برای مثال شخصی که یک کار ۲۵ ساعت در هفته و کار دیگری با ۱۹ ساعت کار در هفته داشته باشد ممکن است که مجموع درآمدی بیش از یک کار تمام‌وقت ۴۴ ساعت در هفته‌ای داشته باشد.

۴.کاهش سطح استرس و بهبود سلامتی

مطالعات نشان می‌دهد که کارمندان تمام‌وقت چگونه احساس خستگی و فرسودگی می‌کنند. یکی از شکایات مکرر شاغلان تمام‌وقت این است که زمانی برای فعالیت‌های ورزشی و تفریحی ندارند. مشاغل پاره وقت این امکان را فراهم می‌آورد که به باشگاه ورزشی رفته، به تفریح پرداخته و از طلوع آفتاب لذت ببرید. اینکه هر روز صبح با زنگ ساعت از خواب بیدار شوید، ممکن است سطح استرس شما را افزایش دهد.

حتی این واقعیت که کار نیمه‌وقت مستلزم بخش‌بخش شدن سبک زندگی خواهد شد، می‌تواند روی کاهش استرس تاثیرگذار باشد. شاغلان پاره وقت رحت‌تر می‌توانند زمانی برای درمان، نظافت، خرید و حتی سرویس اتومبیل خود پیدا کنند.

۵.اهمیت خانواده

برای کسانی که خانواده بیشترین اهمیت را در زندگی دارد، کار پاره وقت  در برابر کار تمام‌وقت بسیار ایده‌آل خواهد بود. یکی از مهم‌ترین معایب کار تمام‌وقت این است که شما را از خانواده‌تان دور خواهد کرد. یک کارمند تمام‌وقت از ۸ صبح تا ۵ بعد ازظهر کار می‌کند و برایش سخت است تا هنگام تعطیلی مدارس در ظهر، فرزند خود را از مدرسه به خانه بازگرداند. همچنین موجب هزینه‌های اضافی نظیر سرویس مدرسه خواهد شد. در نهایت، والدین نیاز دارند که درنظر بگیرند که زمان زیادی از فرزندان خود دور خواهند بود. سطح درآمدی مناسب برای فراهم کردن نیازهای اولیه افراد خانواده ضروری است، ولی با وجود این نیاز مالی، اضافه‌کاری کارمندان تمام‌وقت یک موضوع غیرقابل قبول خواهد بود.

 ۶.کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل

یکی از مزایای موقعیتی کار نیمه‌وقت به هزینه‌های حمل‌ونقل بازمی‌گردد. اگر کسی یک کار نیمه‌وقت در نزدیکی خانه پیدا کند، به جای اینکه برای یک کار تمام‌وقت به آن سمت شهر برود، می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل شود.

منبع: بازده



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.