نرم افزارحسابداری صدگان

رفع نابرابری ها در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان

0 482

حسابداراپ

این موضوع در لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه نیز دیده شده است تا در مدت پنج سال آینده نابرابری ها به طور عادلانه برطرف شود.


 محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم آیین معارفه رییس جدید مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه رفع نابرابری ها در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان سیاست دولت یازدهم است، از بررسی خطی مشی و سیاست های لایحه بودجه ۱۳۹۶ کل کشور از امروز در شورای اقتصاد خبر داد.

وی رفع نابرابری ها در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان را سیاست دولت یازدهم اعلام کرد و افزود: این موضوع در لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه نیز دیده شده است تا در مدت پنج سال آینده نابرابری ها به طور عادلانه برطرف شود.

نوبخت تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور لایحه بودجه سال آینده را بر مبنای نظام بودجه ریزی عملیاتی تنظیم و تلاش می کند این لایحه زودتر از نیمه آذر ماه تقدیم مجلس شود. البته دولت در سنوات قبل نیز لایحه بودجه را در موعد مقرر به مجلس ارایه کرده بود و تنها پارسال به دلایل سیاسی و دیپلماسی با وجود آماده بودن لایحه، ارایه آن به تعویق افتاد زیرا بدون اعلام آغاز اجرای برجام نمی توانستیم پیش بینی ها از فروش نفت را اعلام کنیم.

مرکز آمار ایران امروز یک مرجع رسمی مورد اعتماد و اعتناست که این جایگاه بخاطر صحت و سرعت این مرکز در ارایه آماری است.

پندار سیستم

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صحت، دقت و سرعت را سه شاخصه کارکنان مرکز آمار ایران دانست و گفت: آنچه از مرجعیت مرکز آمار ایران برای آمارهای رسمی کشور بیان می شود معطوف به مستندات قانونی آن نیست بلکه پژوهشگر به جایی مراجعه می کند که اطلاعات ارایه شده از سوی آن به وزانت و دقت مطالعاتش بیفزاید.

وی با یادآوری اینکه جایگاه مرکز آمار ایران به عنوان مرکز رسمی آمار کشور در برنامه پنجم و نیز احکام دایمی برنامه ششم مورد تایید قرار گرفته است، اظهار داشت: البته این طبیعی است که هر دستگاهی برای تهیه و ارایه آمار خود تلاش داشته باشد.

نوبخت با تمجید از مرکز آمار ایران در ارایه به هنگام اطلاعات آماری مورد نیاز کشور گفت: سرعت انتقال آمار صحیح و دقیق از سوی این مرکز در اعلام شاخص تورم به صورت ماهانه آن هم در ابتدای هر ماه، همه اذهان را به خود معطوف کرده و برای بسیاری از مسئولان دریافت این اطلاعات یک عادت شده است.

وی با یادآوری اینکه مرکز آمار ایران پاییز امسال سرشماری عمومی نفوس و مسکن را در دستور کار دارد، اظهار داشت: نتایج این سرشماری می تواند بر اتخاذ تصمیم های سنجیده برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور موثر باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه به مسئولان مرکز آمار ایران اطمینان داد که همه حمایت های لازم را برای برگزاری این سرشماری و استخراج آمار انجام خواهد داد.
وی درباره تلاش های صورت گرفته برای همترازی حقوق کارکنان این مرکز با سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: این موضوع در کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه در دست پیگیری است تا این نابرابری ها رفع شود.

در این آیین «امیدعلی پارسا» به عنوان پانزدهمین رییس مرکز آمار معارفه و از تلاش های عادل آذر رییس پیشین آن قدردانی شد. آذر از سال ۱۳۸۹ ریاست مرکز آمار ایران را برعهده داشت که با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس کل دیوان محاسبات کشور انتخاب شد. پارسا پیش از این رییس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران بود؛ وی در رشته علوم اقتصادی تحصیل کرده است و ۲۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه دارد.

منبع:ایرنا



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.