نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه برخورد قانونی با کسانی که شارژ ساختمان را نمی‌پردازند.

1 1,358

حسابداراپ

اگر برخی ساکنان ساختمان، حق شارژ آپارتمان را نپردازند، مدیر ساختمان، قانونا چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.


به گزارش خبرگزاری میزان، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره برخورد قانونی با نپرداختن شارژ ساختمان این است:

پندار سیستم

با سلام لطفا در خصوص ندادن شارژ ساختمان و همچنین تاخیر زیاد در پرداخت شارژ توسط ساکنین مجتمع بفرمایید چه اقدامات قضایی می توان صورت پذیرد؟ آیا ماده یا تبصره خاصی در قانون وجود دارد؟ طرح دعوا از سوی هیئت مدیره ساختمان به چه صورت باید باشد؟ با تشکر.

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:

 با عنایت به ماده ۱۰ مكرر قانون تملک آپارتمان‌ها و تبصره یک الحاقی به این ماده، در صورت امتناع مالک یا استفاده كننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، از طریق مدیر یا هیئت مدیران به وسیله اظهارنامه با ذكر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، هزینه‌ها مطالبه می‌شود و هرگاه مالک یا استفاده‌كننده ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اظهار‌نامه سهم بدهی خود را نپرداخت، مدیر یا هیات مدیران می‌توانند به تشخیص خود و با توجه به امكانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و غیره خودداری كنند و در صورتی که مالک یا استفاده‌كننده همچنان اقدام به تسویه حساب نکنند، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیات مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجراییه صادر خواهد كرد.

از طرف دیگر چنانچه عدم ارائه خدمات مشترک موثر نباشد، مستندا به تبصره یک ماده ۱۰ مکرر قانون مزبور، مدیر یا مدیران مجموعه می‌توانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) ارائه کنند.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ali می گوید

    این که توی سایت نوشته شده با عمل فرق میکنه در هر شکایتی که به دادگاه انجام میشود حضور سه شاهد الزامی می باشد
    به عنوان نمونه در اپارتمانی که پدرم مدیر ساختمان می باشد فردی لوازم کولر گازی از دریچه عبور داده که طی شکایتی صورت گرفته و نظر به کارشناسی به خطر دار بودن عبور لوازم کولر گازی از دریچه بخاری قاضی محترم اعلام به حضور سه شاهد می باشد ……

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.