نرم افزارحسابداری صدگان

بدون افزایش حقوق به کارمندان انگیزه دهید!

0 704

حسابداراپ

شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار، کاپیتان تیمتان هستید. کار شما کمک کردن به تیمتان و کارمندانتان است که تا جایی که امکان دارد چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت یک واحد، پربار باشند و این در واقع تحریک تیم و انگیزه بخشیدن به آنها از طریق افزایش عملکرد شخصی و همکاری برای تلاش در رسیدن به عظمت و کارآمدی است. یکی از راه‌های ایجاد انگیزه، انگیزه‌های پولی مثل افزایش حقوق و پاداش است، اما این تنها راه یا حتی لزوما بهترین راه نیست.

 

این خبر خوبی است، چرا که شاید شما همیشه قادر به متناسب ساختن پاداش‌های مالی با بودجه خود نباشید. انگیزه‌های غیرپولی درست، فقط کارمندان را تحریک می‌کند تا موثر باشند چرا که این کار به تیم شما اجازه می‌دهد برای منافعی که زندگی کاری و روحیه آنها را بهبود می‌بخشد، کار کنند. شما کارمندان خود را می‌شناسید و می‌دانید که آنها چه کاری را به بهترین نحو انجام می‌دهند، اما آیا واقعا می‌دانید چه چیزی الهام بخش آنها است تا از همه توان خود استفاده کنند؟ در اینجا پنج راه حل افزایش انگیزه غیرپولی را شرح می‌دهیم تا در پیدا کردن آن مورد الهام بخش کارمندان به شما کمک کنیم.

پندار سیستم

  1. در طول پروسه انگیزش، با کارمندان خود تعامل داشته باشید. چنانچه شما در مورد آنچه به کارمندانتان انگیزه می‌بخشد، ایده‌ای داشته باشید، عالی است. ایده‌های خود را یادداشت و آنها را به‌صورتی که به نظرتان منطقی می‌رسد، سازماندهی کنید. در صورتی که‌ایده‌ای ندارید، از طریق ملاقات‌های ناگهانی، نظرسنجی، جعبه نظرات و پیشنهاد یا با پرسش در بازنگری‌های دوره‌ای کارمندان، از آنها بپرسید که چه نوع پاداشی را دوست دارند. آنها را به خلاق بودن تشویق کنید. پس از آن از بازخورد کارمندان برای ایجاد اهداف روشنی که آنها در نهایت برای افزایش جمع کل درآمد شرکت به کار می‌گیرند، استفاده کنید. وقتی که شما در این پروسه کارمندان را شریک می‌کنید، در واقع به همکاری آنها ارج نهاده‌اید و همین مساله آنها را برای شرکت در برنامه‌های تشویقی تحریک می‌کند.
  2. کار خوب را تشخیص دهید. ارتباطات کلید برنامه انگیزشی موثر است، چرا که کارمندان باید بدانند که چه چیزی می‌تواند آنها را موفق سازد. این شامل پروسه دومرحله‌ای ارتباطات است. اول، در مورد اینکه کارمندان چگونه می‌توانند با یک برنامه نوشته شده پاداش دریافت کنند، شفاف و روشن باشید. اهداف و مقاصد ممکن است در موقعیت فردی، گروه یا تیم کار متفاوت باشد. دوم، وقتی کسی کار خود را خوب انجام می‌دهد، پاداشی که رسمیت عمومی دارد به او بدهید، این می‌تواند ایمیلی از طرف شرکت باشد یا پیغام تبریک در جلسه، میهمانی یا چیزهای قابل توجه‌تری مثل ارتقای عنوان شغلی باشد.
  3. دادن مزایا و امتیازات. کیفیت کار روزانه افراد برای آنها مهم است و آنها وقتی که روزهای کاریشان لذت‌بخش‌تر و با ارزش‌تر باشد، سخت‌تر و دقیق‌تر کار خواهند کرد. قدرت نفوذ و نیروی مزایای بیشتر در محیط کار مانند شانس به‌دست آوردن کار در خانه، داشتن پارکینگ، ناهار فوق‌العاده یا فرصت صرف زمان بیشتر در انجام وظایفی که دوست داریم، است. همان طور که وقتی کارمندان از کار خود لذت می‌برند بهره‌وری بیشتری دارند، در نظر گرفتن پاداش اضافه برای کسب و کار هم برای همه یک بازی برد-برد است.
  4. برای یادگیری مهارت‌های مورد نظر، فرصتی ارائه دهید. وقتی کارمندان شما در روزهای متمادی یک کار را انجام می‌دهند، نشان دهنده این است که آنها درگیر یک عادت شده‌اند. در این صورت آنها می‌توانند خود را عمیقا وارد یک کار خسته‌کننده و روتین کنند که باعث می‌شود آنها انگیزه و خلاقیت کمتری داشته باشند و در نهایت از کار خود راضی نباشند. این منجر به کاهش بهره‌وری و حتی هزینه مالی بالاتر می‌شود. برای برگرداندن این مسیر باید به کارمندان استثنایی که در طول روز کاری به یادگیری مهارت‌های جدیدی که از آنها درخواست شده می‌پردازند، پاداش داد. این کار باعث افزایش میزان رضایت شغلی آنها، بهبود خروجی کار و افزایش توانایی‌هایی که شما می‌توانید برای تقویت کسب و کار خود از آن استفاده کنید، می‌شود.

مترجم: فرزاد پریدار

منبع: دنیای اقتصاد



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.