نرم افزارحسابداری صدگان

سازندگان با مالیات های سنگین از حوزه ساخت وساز خارج می شوند

0 625

حسابداراپ

رییس سابق مشاوران املاک کشور با انتقاد از وضع مالیات‌های سنگین برحوزه‌های مختلف مسکن، از خرید و فروش گرفته تا ساخت و ساز از سوی دولت گفت:


بسیاری از مشاوران املاک کشور و حتی سازندگان و انبوه سازان، به دلیل وضع این مالیاتها از سوی دولت تصمیم گرفته اند که به تدریج از حوزه مسکن خارج شوند.

 مصطفی قلی خسروی تصریح کرد: بانکها و پرداخت نرخ بالای سود بانکی از سوی آنها به سپرده گذاران موجب تشدید رکود حاکم بر بخش مسکن شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی نرخ بالای سود بانکی برای سازندگان وانبوه سازان بسیارسودآورتر ازحضور آنان در بازار ساخت وساز است ودولت وشهرداری باید بسته های تشویقی مختلفی برای حضور سازندگان در حوزه ساخت وساز را تدارک ببیند.

پندار سیستم

خسروی اضافه کرد: استمرار رکود مسکن می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت مسکن در شرایط کنونی شود وهنوز مسکن به پایین ترین قیمت خود نرسیده است وممکن است کاهش قیمت مسکن بیشتر از اینها باشد.

رییس اتحادیه سابق مشاوران املاک کشور گفت: در سال آینده اثرات اجرای برجام بربازار مسکن موجب رونق گرفتن این بازار می شود ولی این رونق گیری مطمئنا با افزایش قیمت روبرو نخواهدشد وفقط تعداد معاملات مسکن در کشور وحتی پایتخت افزایش پیدا می کند.

منبع: پایگاه خبری مسکن ایران





محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.