نرم افزارحسابداری صدگان

دفاتر اصلی شرکت‌های مالیاتی و بیمه در استان‌ها مستقر می‌شود

0 555

حسابداراپ

مشاور وزیر اقتصاد با اشاره به عدم استقرار دفاتر اصلی شرکت های مالیاتی و بیمه در استان ها و وصول درآمد حاصله در تهران، از پیگیری و رفع این مشکل از سوی وزارتخانه خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه امور اقتصاد و دارایی استان البرز پیش از ظهر امروز با حضور هاشمی مشاور وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرکل امور استانهای این وزارتخانه در محل اداره کل تابعه برگزار شد.

سید جواد هاشمی در این جلسه اظهار کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی درواقع یک ابر وزارتخانه است که زیرمجموعه های متعددی در استان ها دارد و بخش اعظم اقتصاد کشور بر عهده این دستگاه است.

موفقیت برجام، سیل سرمایه گداران خارجی را روانه ایران کرد

وی با اشاره به موفقیت تیم هسته های ایران گفت: پس از به ثمر رسیدن برجام، سیل عظیمی از سرمایه گذاری های خارجی به کشور سرازیر شد به نحوی که  مسئولان ارشد در این حوزه با ترافیک کاری شدیدی مواجه شده  و نوک پیکان تعامل با این سرمایه گذاران به سمت وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی است به همین دلیل ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر میان دستگاه های تابعه در سراسر کشور بیش از پیش احساس شد.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: در این راستا مجمعی تحت عنوان شورای هماهنگی مدیران در استان ها و با ریاست مدیرکل تابعه شکل گرفت تا تمام دستگاه های ذیربط گرد هم آمده و به تصمیم گیری و پیشرفت بیشتر امور بپردازند.

سیاست اصلی اقتصاد کشور خروج از وابستگی به نفت است

هاشمی سیاست اصلی اقتصاد کشور را خروج از وابستگی به نفت دانست و افزود: به منظور احقاق این هدف باید به دنبال منابع مالی دیگر نظیر مالیات باشیم که این مقوله یکی از بخش های زمخت و سخت کار ماست چراکه نیاز به فرهنگسازی ویژه در میان مردم و مسئولان دارد.

وی همچنین خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی از سوی شورای هماهنگی شد تا در صورت نیاز مسئولان کشوری برای برنامه ریزی هرچه بهتر و سریعتر در اختیار قرار گیرد و متذکر شد: مسئولان استانی با توجه به ظرفیت های حوزه تحت پوشش باید نگاه فرا استانی و ملی به ویژه در حوزه جذب سرمایه گذاران داشته باشند، مراحل سرمایه گذاری در استان ها تحلیل و کارشناسی شود تا بتوان زمان حصول نتیجه را به حداقل رساند.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی آینده نگری را یکی دیگر از وظایف شورای هماهنگی استان ها برشمرد و عنوان کرد: انتظار می رود تا مسئولان استانی با آینده نگری، پیش بینی و تدابیر لازم جهت مدیریت اموری نظیر توزیع سهام عدالت، وصول معوقات بانکی، گمرک، بیمه، مالیات و مشکلاتی نظیر نرخ یکسان سود بانکی که از سوی برخی بانک ها رعایت نمی شود را داشته باشند.

پندار سیستم

هاشمی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در حوزه بیمه و بانکها با آن مواجه هستیم این است که اقدامات اجرایی و پیگیری ها در استان صورت می گیرد اما به دلیل استقرار دفاتر اصلی در تهران درآمدها آنجا وصول می شود که این مساله در واقع ظلمی به استانها است که پیگیری و اصلاح این مساله در لیست مصوبات جلسه امروز قرار گرفت.

به دنبال ایجاد منابع مالی جدید در استان ها هستیم

وی همچنین رسیدگی به مشکلات بیمه ای و اموال تملیکی را جز موصبات جلسه مذکور برشمرد و تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد نهادهای مالی و تفکیک بازارها در استان ها هستیم تا غیراز منابع بانکی، منابع دیگری نیز در دست قرار گیرد.

مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصاد و دارایی از امکان تفویض اختیارات بیشتر به ادارات کل استانی خبر داد و گفت: طی اقدام صورت گرفته از سوی وزارتخانه مقرر شد ادارات تابعه بخش های و موارد مورد نیاز برای تفویض اختیارات را مورد بررسی قرار داده و به وزارتخانه اعلام کنند تا در صورت لزوم این مسئله محقق شود، همچینی از استان ها خواستیم که خلاهای آموزشی را شناسایی و کارشناسی کنند تا در مرکز تدابیری ویژه برای رفع آن اتخاذ شود.

مقوله مالیات در کشور نیاز به فرهنگسازی دارد

 هاشمی در زمینه مالیات نیز توضیح داد: این مقوله نیاز مبرمی به فرهنگسازی عمومی دارد، همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز بارها در رهنمودهای خود بر رابطه میان اقتصاد و فرهنگ تاکید کرده اند.

در ادمه جلسه ابوالفضل فلاح، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران در استان البرز اظهار کرد: این شورا متشکل از ادارات کل مالیاتی، گمرک، بیمه، بورس منطقه ای، بانک ها و با ریاست مدیرکل امور اقتصادی و داراریی با هدف استفاده بهینه از تمامن ظرفیت های استان تشکیل شد.

به دنبال پیشبرد امور اقتصادی البرز و جدب سرمایه گذار در استان هستیم

فلاح ابراز از برگزاری منظم این جلسات بصورت ماهانه خبر داد و امیدواری کرد این اقدام گامی موثر برای پیشبرد اهداف و امور اقتصادی استان باشد.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از مشکلات عدیده استان البرز استقرار دفاتر مالیاتی شرکت های بزرگ در تهران است که متاسفانه زحمت مالیات ها با مردم البرز است اما وصول در تهران صورت می گیرد، این موضوه در حوزه بانک ها نیز وجود دارد بطوریکه حساب های مشتریان بزرگ (واحدهای تولیدی البرز) در تهران متمرکز است که در این رابطه از مسئولان ارشد کشوری انتظار داریم تا این مساله را با مدیریت رفع کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.