نرم افزارحسابداری صدگان

نکات لایحه بودجه امروز رسانه‌ای شد

0 943

حسابداراپ

اعتبار ۴۸ هزار میلیاردی یارانه، سقف مالیاتی ۱.۳ میلیون تومانی و مجوز انتشار ۱۷ هزار میلیار تومان اوراق مشارکت.


به گزارش بولتن نیوز،اعتبار ۴۸ هزار میلیاردی یارانه، سقف مالیاتی ۱.۳ میلیون تومانی و مجوز انتشار ۱۷ هزار میلیار تومان اوراق مشارکت

در لایحه سال ۱۳۹۵، ۲۶۷ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در نظر گرفته شده که ۶۶ هزار میلیارد آن از محل فروش نفت و ۲۰۱ هزار میلیارد تومان دیگر از سایر منابع تامین می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه بین ۳۵ تا ۴۰ دلار در نظر گرفته شده است.

نرخ تبدیل درآمدهای ارزی به ریال برای هر دلار ۲۹۹۷ تومان در بودجه سال ۱۳۹۵ در نظر گرفته شده که این رقم کمتر از نرخ فعلی دلار مبادله‌ای در مرکز مبادلات ارزی است.

پندار سیستم

انتشار ۱۷۱ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است.

عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدا افزایش می‌یابد.

به موجب لایحه بودجه سال ۹۵ گویا سقف معافیت مالیاتی مبلغ ۱۵۶ میلیون ریال در سال (۱.۳ میلیون تومان در ماه) تعیین شده و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ۱۰ درصد و مازاد بر این به نرخ ۲۰ درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایردستگاه‌ها تعیین می‌شود.

به موجب لایحه بودجه سال ۹۵ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهن که پروانه بهره‌بردای آنان به نام ایمیدرو است باید ۲۵ درصد مبلغ فروش خود را به حساب درآمد عمومی و نزد خزانه‌داری کل واریز کنند.

در لایحه بودجه ۹۵ آمده است به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۹۵ منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت‌ کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ ۴۸۰ هزار میلیارد ریال را با استفاده از انواع روش‌های نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند و یا بخش تولید اختصاص دهد.

دولت پیشنهاد داده سقف تسهیلات تامین حالی خارجی (فاینانس) علاوه بر باقی مانده سهمیه سال‌های قبل معادل ریالی ۵۰ میلیارد دلار تعیین شود .



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.