نرم افزارحسابداری صدگان

چگونه اعتبار کسب‌ وکار خود را افزایش دهیم؟

1 695

حسابداراپ

وقتی کسب و کار به مرحله رشد و بازدهی می‌رسد، نیاز به سرمایه، جهت توسعه این کسب‌وکار، ضرورتی جدی است؛ اما برای دریافت تسهیلات مالی، نیاز به داشتن اعتبار شغلی بالا یا وثیقه‌های سنگین است که این امر، دریافت تسهیلات را برای مشاغل کوچک‌تر دشوار می‌کند.


وقتی کسب و کار و بیزنس شما وارد مرحله رشد و بازدهی خود می‌شود، نیاز برای سرمایه اغلب از میزان سود پیشی می‌گیرد. این زمانی است که باید به منابع دیگر سرمایه رو کرد. در چنین مواقعی، کسب و کار شما به سرمایه نیاز دارد تا بتواند همسو با رشد تقاضا، گسترش یابد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بااین حال، به دلیل اینکه کسب و کار شما نسبتا جدید است، اعتبار کافی برای دریافت وام و اعتبارات بیشتر را ندارد. بنابراین، صاحبان کسب و کار باید پیش از آنکه دچار کمبود سرمایه و نیاز فوری شوند، با تلاش برای ایجاد اعتبار، این اتفاقات را پیش‌بینی کنند. در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستوپیدیا، به برخی از نکات مهم برای افزایش اعتبار کسب و کار اشاره می‌کنیم.

برای کسب و کار خود یک طرح مستحکم بریزید
بانک‌ها، همچنان بهترین منبع اخذ سرمایه محسوب می‌شوند، اما آنها فقط دوست دارند به مشاغلی پول وام بدهند که صلاحیت بالایی داشته و توانایی بازپرداخت این وام‌ها را داشته باشند. بنابراین، یک طرح کسب و کار ساده چیزی نیست که بانک‌ها را متقاعد کند تا به شما وام یا اعتباری بدهند. یک طرح قوی و مدون به شکل موثر به این سوالات «چگونه و چرا کسب و کار شما می‌تواند صلاحیت دریافت تسهیلات را درصورت نداشتن پیشینه اعتباری ایجاد کند؟» پاسخ خواهد داد.

پندار سیستم

زندگی مالی شخصی را از زندگی مالی کاری خود جدا کنید
برای ایجاد اعتبار برای کسب و کارتان، باید مسایل مالی شخصی را از مسایل مالی کاری خود جدا کنید. وقتی زندگی شخصی و کاری شما با هم درآمیزد، به سختی می‌توانید تاریخچه مالی جداگانه‌ای را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. در ساده‌ترین حالت ممکن، کسب و کار شما باید حساب مالی جداگانه‌ای داشته باشد. شما همچنین باید کسب و کار خود را به عنوان یک هویت جداگانه نظیر شرکت سهامی با مسئولیت محدود (LLC) درنظر بگیرید.

برای کسب و کار خود پیشینه اعتباری ایجاد کنید
در بسیاری از موارد، وام دهندگان، پیشینه اعتباری شما را برای اعطای تسهیلات به شما مد نظر قرار می‌دهند و بررسی می‌کنند که کسب و کار شما چگونه اعتبارات را مدیریت می‌کند. ایجاد یک پیشینه اعتباری درواقع با ایجاد پیشینه اعتباری شخصی تفاوتی ندارد.

یک شریک امضا پیدا کنید
اگر اعتبار کسب و کار شما مطلوب نیست، و ازسویی هم دارایی کافی برای وثیقه‌گذاری ندارید، می‌توانید به یک شریک امضا برای دریافت وام فکر کنید. شریک امضا، خواه آنکه شخص حقیقی باشد یا حقوقی، باید اعتبارات یا دارایی قابل توجهی برای وثیقه‌گذاری داشته باشد. این فرد، صاحب اصلی وام دریافتی خواهد بود و این به‌معنای آن است که باید فردی کاملا امین و مورد اعتماد باشد. علاوه‌بر اینکه برای یافتن این فرد نیم نگاهی به اقوام و دوستان خود دارید، باید همچنین نگاهی هم به یافتن مشتری یا تامین‌کننده بلندمدت داشته باشید که بتوانید ظرفیت کسب و کار خود را افزایش دهید.

ایجاد اعتبار برای کسب و کار، آسان نیست بلکه نیاز به تمامی راهکارهای ذکر شده دارد که تمامی اینها زمان‌بر هستند. همچنین، باید خود را برای موقعیت‌های ناخواسته‌ای آماده کنید که کسب و کار شما شدیدا نیازمند سرمایه است. بنابراین، ایجاد سرمایه برای کسب و کارتان باید یکی از اجزای لاینفک در استراتژی‌های شما، درست تا پیش از آنکه کسب و کارتان به مرحله رشد رسیده، باشد چراکه در این مرحله، نیاز به سرمایه و اعتبارات، بسیار جدی‌تر می‌شود.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. شرکت ساران پلاست می گوید

    باسلام تولید کننده لوله وخرطومی برقی هستم .چرا معافیت شامل کارگاه من نمیشود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.