نرم افزارحسابداری صدگان

قول مساعد وزیر کار برای پرداخت تسهیلات کالا به کارگران

1 525

حسابداراپ

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه اتحادیه امکان و تعاونی‌ها می‌توانند بازگشت تسهیلات خرید کالای کارگران را تضمین کنند، گفت: تشکل‌های کارگری به دنبال راهکار مشخصی برای ضمانت بازپرداخت وام خرید کالا هستند تا همه کارگران از مزایای این تسهیلات استفاده کنند.


ابوالفضل پوروفایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت برای برون رفت از رکود اقتصادی، پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو و به تبع آن وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا را در دستور کار قرار داد که این وام برای کارمندان دولت و بازنشستگان پیش بینی شد و در بحث اجرای آن جلساتی را با وزیر کار داشتیم که ایشان قول مساعد دادند کارگران هم مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

وی ادامه داد: منتها مشکلی در بحث ضمانت‌های این وام از سوی کارگران پیش آمده که گروههای کارگری در تلاشند تا با ارائه راهکارهایی مناسب کارگران هم مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

پندار سیستم

پوروفایی تصریح کرد: کارمندان و بازنشستگان دولت، حقوقشان تضمین است و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز چون حقوق بگیر تامین اجتماعی هستند مشکلی ندارند و می‌توانند به راحتی با حقوق خود این وام را تضمین کنند ولی کارگران به دلیل مشکلاتی که بعضا در خصوص نداشتن فیش حقوقی یا رسمی نبودن و قراردادهای کوتاه مدت دارند ضمانت بازگردادن این تسهیلات از سوی آنها مورد تردید است.

به گفته این عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، تنها کارگرانی که کارفرمای مستقیم ندارند مانند کارگران فصلی یا ساختمانی مشمول استفاده از وام خرید کالا نمی‌شوند و سایر کارگران می‌توانند از طریق کارفرمایان کارگاههای خود این تضمین را بدهند و متعهد شوند.

به گفته وی، اتحادیه امکان وتعاونی‌ها هم می‌توانند این ضمانت را در قبال خرید کالا به کارگران بدهند.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. رضا می گوید

    نمی دانم چرا با دیدن آگهی مربوط به وام خرید خودرو و کارت اعتباری بیاد داستان زاغ و پنیر می افتم .
    سئوال : آیا قشر مرفه نیاز به وام دارند؟ خیر
    آیا قشر مرفه خودرو داخلی می خرند؟ خیر
    آیا قشر مرفه خودرو دارند؟ بلی
    روزی درخیابان قدم می زدم ، هرچند متر یک بنگاه معاملات می دیدم ، پیش بینی بسیار ساده بود کسادی کار ، ومعادله عرضه وتقاضا .
    چند وقتی گذشت هرقدم که برمی داشتم با بانکها وموسسات مالی واعتباری وصندوقهای قرض الحسنه که بصورت قارچ وار درهرخیابانی سر برآورده بودند مواجه می شدم . یاد پیش بینی بسیار ساده کسادی کار دربنگاه معاملات افتادم . وبیاد روزی که افتادم که هم داد مردم درآید وهم مجوز دهندگان ومجوز ندهندگان
    چند وقتی باز هم گذشت ازعرض خیابانها براحتی عبور می کردم ، درکوچه وخیابان جای پارک بود ،کسی مزاحم کسی نبود ، هوا خوب بود . بدون اینکه فولوکس واگن نیاز داشته باشد کلک بزند هوا تمیز بود.
    روزی خواندم که تولیدات خودرو سازها چند برابر شده . دوستی سئوال کرد تولید کننده با تولیدش چه می کنند؟ گفتم می فروشند . گفت به کی ؟ گفتم مردم. گفت مردم چکارشون می کنند ؟ گفتم میارن توی خیابون . بنزین مصرف می کنند. هوا رو آلوده می کنند . مستهلک می شن ، جای پارک گیرنمی یاد ، آمبولانس وآتش نشانی نمی تونن رد شن برای جای پارک باید پول پرداخت بلاخره مزایای زیادی داره و…. الی آخر
    الان مدتها گذشته یاد آون پیش بینی ساده افتادم .
    واکنون وام خودرو . مرفه وام نمی خواد ، خودرو نمی خواد ، من وتو مانده درگل برای نیازهای اولیه واساسی، نه پول داریم و نه خودرو، نه پس انداز . چه کنیم ؟
    وام می گیریم خودرو می خریم ، کارت اعتباری می گیریم کالا . نتیجه اخلاقی : پیش بینی ساده ساده ساده
    نمی دانم چرا اینقدرپیش بینی ها ساده شده ، سهام پدیده ، گلدکویست و شرکتهای هرمی ، موسسه غیرمجاز بانکی ، را پیشی بینی کردم . اما دم برنیاوردم ، خیلی بد بین شده ام . خدایا شکرت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.