نرم افزارحسابداری صدگان

قانون بیمه شخص ثالث دائمی شد

0 710

حسابداراپ

با پایان بررسی قانون بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث را در صحن علنی مجلس، قانون بیمه شخص ثالث دائمی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، مواد دیگری از این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

پندار سیستم

وکلای ملت در ماده ۶۶ این لایحه مقرر کردند همه آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون جزء در مواردی که به نحو دیگری مقرر شده است، ظرف مدت یکسال از تاریخ ابلاغ آن توسط بیمه مرکزی و شورایعالی بیمه تهیه می‌شود و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. مادامی که آیین‌نامه‌های مذکور، تهیه و تصویب نشده است، آیین‌نامه اجرایی موجود، در حدودی که مغایر این قانون نباشد، معتبر است.
همچنین در ماده ۶۷ نیز مصوب شد بیمه‌نامه‌های صادره پیش از لازم الاجراء شدن این قانون مشمول قانون زمان صدور خود هستند لکن در هر حال احکام بندهای الف و ب ماده ۴، مواد ۱۱، ۲۰، ۲۳، ۲۶، ۳۱، ۳۳ و تبصره آن، مواد ۳۷، ۳۸، ۳۹، ۵۰، ۵۱ و ۶۲ در مورد بیمه‌نامه‌هایی که هنوز خسارات تحت پوشش آن‌ها پرداخت نشده نیز لازم‌الرعایه است.
بهارستان‌نشینان در ماده ۶۸ نیز مقرر شد از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون اصلاع قانون بیمه مسئولیت بدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۸۷ نسخ می‌شود. هر گونه نسخ یا اصلاح مواد این قانون باید صریحاً در قوانین بعدی قید شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.