نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات خرید کالا با کارت اعتباری اعلام شد.

0 972

حسابداراپ

مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی از اجرای “طرح کارت اعتباری کالای ایرانی ” ظرف حدود یک هفته آینده خبر داد.


به گزارش ایسنا، عباس هاشمی افزود: در این طرح خریداران می توانند با دریافت کارت اعتباری و مراجعه به فروشگاههای اعلام شده نسبت به خریداری کالاهای با کیفیت ایرانی اقدام کنند.

وی نرخ سود این نوع از تسهیلات را ۱۲ درصد اعلام کرد و افزود: فاز اول این طرح که با همکاری بانک مرکزی انجام می شود مشمول کلیه حقوق بگیران و بازنشستگان دولتی خواهد بود. از آنجا که تاکید وزیرصنعت،‌ معدن و تجارت بر اجرای سریع این طرح بوده است به گونه ای عمل شد تا مراحل اعتبار سنجی متقاضیان در بانک‌ها به حداقل برسد.

وی تاکید کرد : در این طرح کالاها از لحاظ کیفیت، قیمت و دوام و نیز خدمات پس از فروش گزینش شده هستند و بدین ترتیب با امکان انتخاب کالا توسط مشتریان فضای رقابتی عادلانه ای برای فروش ایجاد می‌شود.

پندار سیستم

هاشمی اعتبار این کارتها را از زمان دریافت تا آغاز فرایند خرید دو ماهه اعلام کرد و گفت : باز پرداخت اقساط کالاهای خریداری شده در این طرح طی ۲۴ قسط تعیین شده است. شیوه نامه، فهرست کالاها، واحدهای تولیدی، چگونگی انجام کار و … با بانک مرکزی هماهنگ شده است و احتمالا ظرف یک هفته آینده اجرایی شود.

مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی با اشاره به طرح‌های قبلی با سقف ۸ میلیون تومان تحت عنوان خرید کالای مصرفی با دوام ایرانی و وام ازدواج ۳ میلیون تومانی ( تسهیلات کالایی مصوب دولت برای مزدوجین ) موضوع تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ گفت:‌ به دلیل برخی مشکلات و آماده نبودن زیرساختهای لازم و عدم آمادگی واحدهای تولیدی این نوع از پرداختها با استقبال کمتری روبرو شد.

وی با بیان اینکه این طرح با دستور رئیس جمهوری و مصوب شورای پول و اعتبار به انجام می‌رسد تصریح کرد : ما به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست کالاهایی که مشمول این طرح می‌شوند را از لوازم خانگی برقی و گازسوز، فرش و موکت، مصنوعات چوبی و مبلمان و سرویس خواب و بخشی از صنایع معدنی (چینی آلات و کاشی و سرامیک) را به اضافه واحدهای مشارکت کننده و واحدهایی که موجودی انبار خود را اعلام کرده بودند به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم و انشاالله با هماهنگی لازم طرح به اجرا درخواهد آمد.

این مقام مسوول همچنین اعلام کرد : برای جلوگیری از هرگونه تخلف شناسه تولیدکننده ، شناسه کالا و مرکز فروش مشخص و خرید بصورت کاملاً شفاف و به واسطه تراکنش‌ها قابل انجام است که پول مستقیم به حساب واحد تولیدی واریز می شود.

به گفته هاشمی این طرح به صورت کارت اعتباری و حتما برای خرید کالای ایرانی است و بر اساس شیوه نامه طرح، هر شخص می تواند تنها یک کارت تهیه کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.